ΣΧΟΛΕΙΟ
8/ΘΕΣΙΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
24670 42263
ΦΑΞ
24670 42263
e-mail
mail@1dim-argous.kas.sch.gr
gberos@sch.gr
gbizios@sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΣΠΥΡΟΥ ΛΟΥΗ 4 AΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟ
522 00 ΚΑΣΤΟΡΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
35
ΤΑΞΗ
Ε' (14 μαθητές) και ΣΤ' (21 μαθητές)
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2003-2004, 2004-2005, 2005-2006
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Γεώργιος Μπεροπούλης
Γεώργιος Μπίζιος
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

• Γνωριμία με το φυσικό τόπο διαβίωσής τους, κοντινό και ευρύτερο
• Επαφή με το κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον
• Αποδοχή του περιβάλλοντος
• Δυνατότητες ανάπτυξης - Ανακάλυψη και ανάδειξη δομών και περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και οικολογικού ενδιαφέροντος
• Μελέτη και δυνατότητες προώθησης ιστορικών μνημείων, έργων κ.λπ.
• Αναγκαιότητα ενασχόλησης με την τοπική γεωγραφία ως τρόπος ανάδειξης της περιοχής και προβολής ώστε να μπορεί αυτή να αποτελέσει πόλο έλξης και άλλων επισκεπτών
• Συνειδητοποίηση της προσωπικής ευθύνης για την πρόδο του τόπου μέσα από την αλληλεπίδραση ανθρώπου-περιβάλλοντος

ΣΤΟΧΟΙ - ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Γνωριμία με τον τόπο μας (τοπική γεωγραφία, τοπική ιστορία, θρησκευτικά)
• Έμπρακτη συνειδητοποίηση της αλληλεπίδρασης περιβάλλοντος - πολιτισμού στην περιοχή μας
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι μόνο όταν γνωρίζεις κάτι πολύ καλά, σφαιρικά, με όλες του τις ιδιαιτερότητες, με όλα τα θετικά και αρνητικά του, μπορείς να του προσφέρεις και να το κάνεις καλύτερο
• Ανάδειξη, επεξεργασία και προώθηση - προβολή των τοπικών μας ιδιαιτεροτήτων σε μια προσπάθεια καταγραφής της τοπικής γεωγραφίας - ιστορίας και οικολογικής και πολιτισμικής κληρονομιάς μας
• Αξιοποίηση ενδιαφέροντος και διάθεσης για προσφορά των παιδιών προς μια δημιουργική κατεύθυνση

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

• Επιτόπια παρατήρηση, εξέταση και προβληματισμός των αντικειμένων
• Άντληση πληροφοριών από τοπικούς φορείς, ανθρώπους, δημοτικές βιβλιοθήκες, άλλο οπτικοακουστικό υλικό
• Παρουσίαση πληροφοριών, διασταύρωση στοιχείων
• Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα, ολιστικά, ομαδοκεντρικά

ΣΤΑΔΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Διαθεματική προσέγγιση των προβλημάτων του τόπου μας μέσα από το μάθημα της γεωγραφίας και της τοπικής ιστορίας με στόχο τη δημιουργία πορείας την οποία θα πορευθούμε
• Γνωριμία με γωνιές του νομού μας (δρόμοι - πλατείες και ονομασία τους, πάρκα, διατηρητέα κτίρια)
• Γνωριμία με το άμεσο φυσικό περιβάλλον του νομού μας
• Επαφές με εμπλεκόμενους φορείς του νομού μας (δήμαρχοι, φίλοι περιβάλλοντος, πολιτιστικοί σύλλογοι,...)
• Διατύπωση προτάσεων - λύσεων που αφορούν στο νομό
• Εξακτινισμός στην πρώτη ομάδα δήμων, γνωριμία και επαφή με τους ανθρώπους καθώς κι επίσκεψη σε φυσικά και ιστορικά αξιοθέατα του κάθε τόπου
• Διάλογος με εκπροσώπους τοπικών συμβουλίων, πολιτιστικών κ.λπ. συλλόγων
• Γενικότερος προβληματισμός για την περιοχή και ευαισθητοποίηση
• Αναζήτηση τρόπων ανάπτυξης
• Ολοκλήρωση της επαφής με όλους τους δήμους
• Συνέχιση του διαλόγου με προέδρους τοπικών συμβουλίων, επαγγελματίες, αγρότες της περιοχής
• Γενικότερος προβληματισμός για την περιοχή και ευαισθητοποίηση
• Αναζήτηση τρόπων ανάπτυξης
• Συνεργασία με επιστημονικούς συνεργάτες
• Ευαισθητοποίηση για την περιοχή και την ανάπτυξή της
• Διατύπωση προτάσεων που θα αφορούν συνολικά στο νομό Καστοριάς

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(Τι θα αξιολογηθεί, πώς θα αξιολογηθεί και ποιος θα αξιολογήσει)

• Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος θα αξιολογείται με διάφορους τρόπους (ερωτηματολόγια σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, κοινό, τοπική αυτοδιοίκηση, δημόσιες συζητήσεις, συνεντεύξεις), η πρόοδος της προσπάθειας ως προς την αποτελεσματικότητά της (πραγματοποίηση των στόχων).
• Η αξιολόγηση θα γίνεται από το δάσκαλο με τη βοήθεια των παιδιών αφού η συμμετοχή τους στην όλη προσπάθεια θα είναι καθοριστική.
• Τα ίδια τα παιδιά θα αξιολογούν την πορεία της εργασίας με σχετικές συζητήσεις από τις οποίες τα συμπεράσματα θα είναι και η αρχή για ανατροφοδότηση και για νέες δραστηριότητες
• Τέλος αξιολογείται η δουλειά που πρόκειται να κάνουμε από την τοπική μας κοινωνία. Αφουγκραζόμαστε τον αντίκτυπο που θα έχει το όλο εγχείρημα στον τόπο μας σε όλα τα στάδια υλοποίησής του, έτσι ώστε να έχουμε τις ενδείξεις για τον τρόπο με τον οποίο θα κινούμαστε στη συνέχεια.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Στην προσπάθειά μας για δημοσιοποίηση του προγράμματος, αναμένεται να οργανωθεί κεντρική εκδήλωση είτε στο προαύλιο του σχολείου μας, είτε σε κάποιο δημοτικό χώρο, με την παρουσία και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού, καθώς κι άλλων φορέων της περιοχής μας. Θα προσκληθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές σχολείων από όλο το νομό Καστοριάς. Επίσης είναι προγραμματισμένο να ζητηθεί η παρουσία και κάποιων επιστημονικών συνεργατών οι οποίοι θα βοηθήσουν στην υλοποίηση του προγράμματος προσφέροντας τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους σε τέτοιου είδους θέματα.
• Στους παρευρισκόμενους θα μοιραστούν φυλλάδια που θα περιγράφουν την προσπάθειά μας, τους στόχους μας, αλλά και τις προτάσεις μας για όλα όσα μπορούν να γίνουν στην περιοχή μας.

• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Νικόλαος Αντωνόπουλος
2. Αργυρώ Διαμαντίδου
3. Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης
4. Αντωνία Ζαφειριάδου
5. Φετσιόρ Ζέκιο
6. Γεώργιος Κατσάνος
7. Ελένη-Μαρία Κυριαζοπούλου
8. Δωροθέα Μιχαήλ
9. Στεριανή Μπέλλου
10. Σταυρούλα Μπεροπούλη
11. Μαριάνθη Μπέτζιου 12. Χαρίκλεια Ξανθοπούλου
13. Χρήστος Παναγιωτίδης 14. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
15. Ερμιόνη Παπαϊωάννου 16. Κλαρίσα Σινάνη
17. Αριστέα Σπυρίδου 18. Ελευθερία Σταυροπούλου
19. Αγησίλαος Χαντζαρίδης 20. Παναγιώτης Χασιώτης-Ανανιάδης
21. Μαρία Χατζή 22. Θεοδώρα Αβραμίδου
23. Αλέξανδρος Άγκο 24. Ιωάννης Ζίας
25. Νικολίνα Ιωαννίδου 26. Ειρήνη Κάσσου
27. Μαρία Κυριαζοπούλου 28. Στυλιανός Μήτσιος
29. Αγγελική Μίχου 30. Σταυρούλα Σιάπκα
31. Αντριάνο Ταφάι 32. Ειρήνη Τοκατλίδου
33. Ειρηναίος Τσιάρας 34. Εφίμ Φρολόβ
35. Στυλιανή Χαλκιά

Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)

σχολική χρονιά 2003-2004

σχολική χρονιά 2005-2006