ΣΧΟΛΕΙΟ
3ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΕΠΑΕ -ΑΠΘ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2310 346217
ΦΑΞ
2310 346217
e-mail
stepae@otenet.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ 2
ΠΑΝΟΡΑΜΑ, 552 36
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
17
ΤΑΞΗ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΑΓΑΠΩ - ΦΡΟΝΤΙΖΩ - ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΑ ΖΩΑ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ελισάβετ Δημοπούλου
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

ΜΗΝΑΣ
ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1ος μήνας
Γνωριμία με τα ζώα. Αρχή από τα ζώα του δικού μας περιβάλλοντος. Ταξινόμηση ζώων. Πώς φροντίζουμε τα ζώα, επίσκεψη του κτηνιάτρου.
2ος μήνας
Τι μας προσφέρουν τα ζώα και τι προσφέρουμε εμείς σε αυτά. Επίσκεψη στη φάρμα. Χαρτογράφηση, καταγραφή. Μακέτα φάρμας.
3ος μήνας
Επίσκεψη στο άσυλο κακοποιημένων ζώων. Κουκλοθέατρο με θέμα τα αδέσποτα ζώα. Δημιουργία μικρού παραμυθιού από
κάθε παιδί.
4ος μήνας
Επίσκεψη στο κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων. Υιοθέτηση κάποιων ζώων που θα μαθαίνουμε τα νέα τους. Εργασία σε
ομάδες για τα απειλούμενα ζώα της πατρίδας μας. Το λύκο, την αρκούδα και τη χελώνα Καρέτα καρέτα.
5ος μήνας
Θεατρικό παιχνίδι. Τρόποι προστασίας των ζώων και τρόποι παρέμβασης των παιδιών. Δημιουργία παραμυθιού, κατασκευή
μακέτας,τριπτύχου, αφίσας.
6ος μήνας
Τελική ημερίδα


Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 1ος μήνας

- Σα συνέχεια της πρώτης επαφής όπου τα παιδιά μίλησαν για τα ζωάκια που έχουν, ζητάμε να τα φέρουν στην τάξη και να μας μιλήσουν για αυτά (χελωνάκι και κουνελάκι). Παρατήρηση των συνηθειών τους - καταγραφή τους. Κατασκευή ενός καινούριου ζωγραφισμένου χαρτόσπιτου από τα παιδιά. Παροτρύνονται τα παιδιά να φέρουν φωτογραφίες από ζώα του περιβάλλοντος τους και να μιλήσουν για αυτά.

- Ψηφίζουν τι ζωάκι θα ήθελαν να έχουν και καταγραφή των αποτελεσμάτων σε πίνακα διπλής εισόδου.

- Επίσκεψη του κτηνιάτρου κ. Τρευλόπουλου που μας χαρίζει τον καινούριο μας φίλο. Κίνδυνοι και ευθύνες από την εκτροφή ενός οικόσιτου ζώου. Κατάσταση με το ποιος, ποια μέρα θα φροντίζει το ζωάκι μας.

- Ταξινόμηση ζώων με διάφορα κριτήρια (πού ζούν, πόσα πόδια έχουν, τι τρώνε). Κατασκευή ατομικού βιβλίου με την ταξινόμηση των ζώων.

- Συζήτηση για το τι προσφέρουν τα ζώα στον άνθρωπο.

- Προβολή βιντεοκασέτας τα ζώα και τα μικρά τους.

Χώρος: Η φάρμα της κ. Βεατρίκης
Χρόνος: 2ος μήνας

- Επίσκεψη στη φάρμα, καταγραφή των ζώων που υπάρχουν, συνέντευξη της κ. Βεατρίκης από τα παιδιά, χαρτογράφηση της φάρμας.

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 2ος μήνας

- Κατασκευή μακέτας της φάρμας

- Ζωγραφική, τι τους εντυπωσίασε

- Τραγούδια ποιήματα με ζώα

- Κατάσταση προβληματισμού: Αν άραγε ένα ζωάκι ξέφευγε από τη φάρμα, τι θα αντιμετώπιζε. Ιστοριούλα που θα ζωγραφίσουν σε 4 διαδοχικές ζωγραφιές.

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 3ος μήνας

- Η κ. Ιζαμπέλα του φιλοζωικού σωματείου "Η ΑΓΑΠΗ" παρουσιάζει κουκλοθέατρο στο σχολείο μας με θέμα τα αδέσποτα ζώα. Δημιουργείται κατάσταση προβληματισμού

Χώρος: Άσυλο ζώων
Χρόνος: 3ος μήνας

- Επίσκεψη στο άσυλο. Συνέντευξη για το πώς βρέθηκαν εκεί.

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 3ος μήνας

- Επεξεργασία του ποιήματος του Ι. Πολέμη.

- Ομαδοποίηση φωτογραφιών αδέσποτων και φροντισμένων ζώων.

- Κατασκευή ιστορίας με 4 ζωγραφιές για ένα ζωάκι (Σύγκριση γνώσεων που είχαν πριν και μετά των πληροφοριών - στάσης που απέκτησαν).

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 4ος μήνας

- Συζήτηση για τα ζώα που μπορούν να υπάρχουν στο κοντινό μας δάσος.

- Κατασκευή μασκών και καπέλων με θέμα το δάσος. Θεατρικό παιχνίδι

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 4ος μήνας

- Τροφική πυραμίδα. Δημιουργούν με το σώμα τους μια πυραμίδα όπου κάτω είναι τα φυτά, τα φυτοφάγα, τα σαρκοφάγα, αφού πρώτα δημιουργήσουν τις ανάλογες ομάδες.

- Τροφική αλυσίδα. Κρατούν ένα σχοινί δημιουργώντας μια τροφική αλυσίδα. Όταν κάποιο μέρος της αλυσίδας πέσει κάτω, όλοι νιώθουν το τράβηγμα του σχοινιού.

- Κατάσταση προβληματισμού: από τι κινδυνεύουν τα άγρια ζώα;

Χώρος: Κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων
Χρόνος: 4ος μήνας

- Ενημέρωση για το έργο του Κέντρου

- "Υιοθέτηση" από την τάξη μας 2 αγρίων τραυματισμένων ζώων. Αποστολή των νέων των ζώων μας από το ΕΚΠΑΖ κάθε μήνα (εκπαιδευτικό υλικό).

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 4ος μήνας

- Χωρισμός σε 3 ομάδες όπου η κάθε μία αναλαμβάνει να μιλήσει για το υλικό - την αρκούδα, τη χελώνα Καρέτα καρέτα. Ορίζουμε τη μέρα της αρκούδας, τη μέρα του λύκου, τη μέρα της χελώνας. Εκείνη τη μέρα τα παιδιά φέρνουν τις πληροφορίες, τις φωτογραφίες, παίζουν, τραγουδούν και λένε ιστορίες και παροιμίες με το ανάλογο ζώο.

Χώρος: Σχολική αίθουσα
Χρόνος: 5ος μήνας

- Θεατρικό παιχνίδι με το Phil Sixsmith και την Ελισάβετ Τσαλίκη - εμψυχωτές. Θέμα η προστασία των ζώων και του περιβάλλοντος τους.

- Συζήτηση πως μπορούμε να βοηθήσουμε. Σαν προτάσεις μπορεί να είναι η αποστολή - επιστολή στο Δήμαρχο για τα αδέσποτα ζώα, κατασκευή πανό που μπορεί να τοποθετηθεί στο σχολείο μας.

- Παραμύθι ομαδικό από τα παιδιά και εικονογράφησή του.

- Ζωντάνεμα του παραμυθιού με κούκλες που θα παίξουν τα παιδιά.

Χώρος: Σχολική αυλή
Χρόνος: 6ος μήνας

- Πραγματοποίηση τελικής ημερίδας ,γιορτής με τη συμμετοχή των προσώπων που συνέβαλαν στο πρόγραμμα.

Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)