Μερικοί από τους στόχους του προγράμματός μας
είναι:
- Να αντιληφθούν οι μαθητές σε ποιους τόπους βρίσκει ευνοϊκές, εδαφικές
και κλιματολογικές συνθήκες για ν' αναπτυχθεί το αμπέλι
- Να μάθουν την καλλιέργειά του (φάσεις ανάπτυξης, εχθροί κ.ά.)
- Να γίνουν ικανά να αναγνωρίζουν τα προϊόντα του αμπελιού (κρασί, ξύδι,
σταφίδα κ.ά.)
- Να έρθουν σε επαφή με λογοτεχνικά κείμενα, παραδόσεις, τραγούδια και
ποιήματα που αφορούν το αμπέλι
- Να εκτιμήσουν την αξία της προστασίας του αμπελιού
- Να είναι πρόθυμοι να φροντίζουν το αμπέλι
- Να γίνουν ικανά να ανακοινώνουν τις εργασίες τους και να τονώσουν
την αυτοεικόνα τους
- Να αποκτήσουν δεξιότητες και να δημιουργήσουν στάσεις και αξίες που
χαρακτηρίζουν τον ευαισθητοποιημένο, ενημερωμένο και ενεργό πολίτη
- Να μάθουν να αυτενεργούν και να συνεργάζονται για την αναζήτηση πληροφοριών
- Να αποκτήσουν δεξιότητες στη φροντίδα των φυτών και να αναλάβουν υπεύθυνα
τη φροντίδα τους
Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες που θα γίνουν
στα πλαίσια του προγράμματος είναι οι εξής:
- Σεπτέμβρης: Επίσκεψη σε αμπελώνα όπου τα παιδιά θα παρακολουθήσουν
την συγκομιδή των αμπελιών και τον τρύγο.
-
Οκτώβρης: Επίσκεψη σε πατητήρι για να γνωρίσουν πώς παράγεται το κρασί.
-
Νοέμβρης: Επίσκεψη στη γειτονιά. Παρατήρηση - καταγραφή φυτών γενικότερα,
με έμφαση στο αμπέλι. Συζήτηση για την κατάσταση των δέντρων.
-
Δεκέμβρης: Κατασκευές χριστουγεννιάτικες με σταφύλι. Παρασκευή γλυκών
και φαγητών στην τάξη (κέικ με σταφίδες, ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα
κ.ά.).
-
Γενάρης: Επίσκεψη σε εργαστήρι πηλοπλαστικής , όπου τα παιδιά θα φτιάξουν
τα δικά τους ποτήρια κρασιού και κανάτες με τη βοήθεια των κεραμιστών.
-
Φλεβάρης: Προβολή DVD με θέμα: "Διόνυσος, ο θεός της Αμπέλου"
και "Πώς γίνεται το κρασί", "Είδαν τα μάτια μας Γιορτές".
-
Μάρτης-Απρίλης: Προετοιμασία σεναρίων για το παιχνίδι ρόλων. Παιχνίδια
στον αύλειο χώρο του σχολείου με λέξεις κλειδιά (λέξεις - μουσική
) σχετικές με το αμπέλι. Εκμάθηση παραδοσιακών χορών (π.χ. "Αμπέλι
μου πλατύφυλλο..."), εκμάθηση τραγουδιών (π.χ. "Πού πας
αφέντη μέρμηγκα..." ), δημιουργία μακέτας της Αττικής χρησιμοποιώντας
ως υλικά κατασκευής προϊόντα του αμπελιού: κληματόβεργες, σταφίδες,
φύλλα κ.ά.
-
Μάης: Επεξεργασία και συστηματοποίηση των πάσης φύσεως συγκεκριμένων
πληροφοριών.
-
Ιούνης: Παρουσίαση της εργασίας μας.
Η περιβαλλοντική μας ομάδα αποτελείται από τα
παιδιά της Γ'2 και Γ'3 τάξης του σχολείου μας. Είναι μια ομάδα 46
παιδιών.