ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:
Γνωριμία με τον ποταμό Αλιάκμονα που δεσπόζει στο οροπέδιο του
δήμου Ορεστίδος
Συνειδητοποίηση της συνυπευθυνότητας για τη μόλυνση που ο ποταμός
υφίσταται
Έρευνα για το ρόλο του νερού διαχρονικά στην ανθρώπινη ζωή
Διαπίστωση για τη ζωτική σημασία του ποταμού στις περιοχές που
διαρρέει
Αναζήτηση τρόπων προστασίας κι αξιοποίησης του Αλιάκμονα
Γενικότερη ευαισθητοποίηση των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας,
με τα υπόγεια και επιφανειακά ύδατα
ΣΤΟΧΟΙ - ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Γνωστικοί
Γνωριμία με το κυρίαρχο υγρό στοιχείο του τόπου μας (Αλιάκμονας)
Έμπρακτη συνειδητοποίηση της αλληλεπίδρασης περιβάλλοντος - νερού
στην περιοχή μας
Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι μόνο όταν γνωρίζεις κάτι πολύ καλά,
σφαιρικά, με όλες του τις ιδιαιτερότητες, με όλα τα θετικά και αρνητικά
του, μπορείς να του προσφέρεις και να το κάνεις καλύτερο
Συναισθηματικοί
Αλληλεπίδραση από την επαφή των μαθητών μεταξύ τους και με άλλες
σχολικές ομάδες
Συγκίνηση από το φυσικό περιβάλλον του νομού
Ενίσχυση αυτοπεποίθησης και απόρριψη μοιρολατρίας μέσα από τη
δυναμική ανάπτυξης του δήμου με την αξιοποίηση αλλά και προστασία του
ποταμού
Ικανοποίηση για το "δώρο της φύσης" καθώς και αισιοδοξία
για το μέλλον του ποταμού και του τόπου αφού η πορεία μπορεί να είναι
αντιστρέψιμη, στηριζόμενη στη βοήθεια τους με τη συμμετοχή τους στο
πρόγραμμα, αλλά και σε μελλοντικές δράσεις σ' αυτή την κατεύθυνση
Ψυχοκινητικοί
Ενδυνάμωση της περιέργειας και της ερευνητικής διάθεσης των μαθητών,
ενισχυμένης και από τις περσινές εμπειρίες συμμαθητών τους σε προγράμματα
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αξιοποίηση του έμφυτου ενδιαφέροντος και διάθεσης για προσφορά
των παιδιών προς δημιουργικές κατευθύνσεις
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Εξέταση και προβληματισμός των αντικειμένων
Άντληση πληροφοριών από τοπικούς φορείς, ανθρώπους, δημοτικές
βιβλιοθήκες, άλλο οπτικοακουστικό υλικό
Παρουσίαση πληροφοριών, διασταύρωση στοιχείων
Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα, ολιστικά, ομαδοκεντρικά
ΣΤΑΔΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
1ος μήνας:
Προβληματισμός για την ύπαρξη του υγρού στοιχείου στην ευρύτερη περιοχή
μας.
Ανάδειξη του ποταμού Αλιάκμονα σε κυρίαρχο υγρό στοιχείο που
τροφοδοτεί υπόγεια και επιφανειακά νερά.
2ος
μήνας:
Αναζήτηση της επίδρασης του νερού στη Μυθολογία και τη Λαογραφία.
3ος
μήνας:
Καταγραφή των επιπτώσεων του νερού στη διαμόρφωση του ανάγλυφου της
περιοχής και της επίδρασης στη διαμόρφωση της χλωρίδας.
4ος
μήνας:
Διερεύνηση της επίδρασης του νερού στη διαμόρφωση της πανίδας και των
ανθρωπίνων δραστηριοτήτων γενικότερα.
5ος
μήνας:
Έρευνα για τη σημασία του νερού στη ζωή μας.
6ος
μήνας:
Αιτίες μόλυνσης και υποβάθμισης της ποιότητας των υδάτων γενικότερα.
Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: