ΣΧΟΛΕΙΟ
EΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Β/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
22410 93785
ΦΑΞ
22410 90508
e-mail
mail@lyk-kremast.dod.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ 91
ΚΡΕΜΑΣΤΗ 851 04
ΡΟΔΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
45
ΤΑΞΗ
Α' & Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2004-05, 2005-2006
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

"ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΦΩΤΙΑ -
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΡΟΔΟΥ"

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άννα Μυρωνάκη (ΠΕ 4, Βιολόγος),
Δημήτρης Μπόκος (ΠΕ 4, Χημικός)
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

• Ανησυχητική αύξηση των πυρκαγιών - Φαινόμενο υπερβόσκησης - Ερημοποίηση οικοσυστημάτων

Το νησί της Ρόδου διαθέτει μεγάλη δασοκάλυψη με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Οι δασικές εκτάσεις αποτελούνται από δάση τραχείας πεύκης (Pinus brutia), κυπαρίσσια (Cupressus sempervirens), μακκία βλάστηση (πουρνάρι, σχίνος, κουμαριά χαρουπιά), φρύγανα (λαδανιά, γαλαστοίβη, θυμάρι, αλεσφακιά). Η ύπαρξη πυρκαγιών στα δάση της Ρόδου έδωσαν το ερέθισμα για παρατήρηση και καταγραφή της αντίδρασης του δασικού οικοσυστήματος μετά τη φωτιά (μηχανισμοί αναγέννησης δάσους).

Η επιλογή βοηθήθηκε και από τη γειτνίαση του ΚΠΕ Πεταλούδων με δασικές εκτάσεις, που εξασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των μαθητών για μια βιωματική προσέγγιση του θέματος.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Κατανόηση των λειτουργιών του δασικού οικοσυστήματος

• Κατανόηση της αλληλεξάρτησης βιοτικών και αβιοτικών παραγόντων ενός οικοσυστήματος

• Διαπίστωση των μηχανισμών αναγέννησης του δάσους μετά από μια πυρκαγιά

• Ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, καταγραφής, ταξινόμησης, αναζήτησης λύσεων, ερευνητικής διάθεσης

• Διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης για την προστασία του δάσους και την αειφόρο διαχείρισή του

• Εποικοδομητική χρήση Internet, βιβλιοθήκης, ντοκυμαντέρ, εθνικών δικτύων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Εντοπισμός προβλήματος (πυρκαγιές - υπερβόσκηση - ερημοποίηση)

• Καθορισμός στόχων (μηχανισμοί αναγέννησης του δάσους)

• Σχεδιασμός εργασίας - συγκρότηση ομάδων - καταμερισμός εργασίας

• Παρατήρηση - καταγραφή - φωτογράφιση - επεξεργασία δεδομένων

• Εξαγωγή και τεκμηρίωση συμπερασμάτων

• Σύνθεση της εργασίας σε έντυπο (δημιουργία αφίσας, cd, φωτογραφικό άλμπουμ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

• Εξοικείωση με το αντικείμενο μελέτης - συζήτηση με μαθητές - διατύπωση στόχων - οργάνωση - ενημέρωση για τη συνεργασία με το ΚΠΕ Πεταλούδων και τη διετή συνεργασία με το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο "ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" που συντονίζει το ΚΠΕ Καστοριάς

• Επισκέψεις στα πεδία δράσης (πρόσφατες και παλαιότερες καμένες εκτάσεις - φρυγανότοπος - πευκοδάσος - κυπαρισσόδασος, κατόπιν συνεννόησης με τους κατάλληλους φορείς)

• Συλλογή στοιχείων - επεξεργασία

• Παρουσίαση του έργου της ομάδας το μήνα Μάιο

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

• Έντυπο, cd, αφίσα, φωτογραφικό άλμπουμ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

1. Θάνος Βεκιάρης
2. Βασίλης Ζουρούδης
3. Παύλος Κούτογλου
4. Γιώργος Μάτσης
5. Βασίλης Μπακάρης
6. Τσαμπίκα Παπαγρηγορίου
7. Ελένη Παπαμανώλη
8. Ευαγγελία Παπαλά
9. Βασίλης Πότσος
10. Χαράλαμπος Σπαρτάλης
11. Μιχαέλα Χατζηβασίλα 12. Γιάννης Τσουβαλάς
13. Παρασκευή Κράτση 14. Γεωργία Καλλίστη
15. Τάνια Κρητικού 16. Ελευθερία Ζώτου
17. Νίκη Εξαδακτύλου 18. Δέσποινα Ατσικνούδα
19. Στέλλα Τσακαλί 20. Νίκος Καραγιάννης
21. Μελανή Γιορδάμνη 22. Παύλος Λαρδόπουλος
23. Γιάννης Λολάκης 24. Αλέξανδρος Μαντάλης
25. Ευαγγελία Μαργαρίτη 26. Μαρία Μπάτη
27. Χριστίνα Μπούτσκα 28. Βασίλης Νικολάου
29. Κώστας Ξύρης 30. Μιχαέλα Παπαγρηγορίου
31. Παρασκευή Παπαδοπούλου 32. Βασιλική Πατάκα
33. Δέσποινα Πάττα 34. Άννα Μάτση
35. Πόπη Σταμάτη
36. Αντονίνο Σιαλούπ
37. Χρήστος Σαρούκος 38. Γρηγόρης Τσοπανάκης
39. Γιάννης Σταύρου 40. Αναστασία Χατζηλιάκου
41. Ηλίας Σαβάκης 42. Παρασκευάς Στεργενάκης
43. Ιάκωβος Φραγκούλης 44. Κατερίνα Φτάκλα
45. Δέσποινα Ρουσάκη

Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)

σχολική χρονιά 2004-2005