ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ - ΝΕΡΟΦΡΑΚΤΗ ΔΡΑΜΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
25210 51462
ΦΑΞ
25210 51662
e-mail
mail@dim-nerofr.dra.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 3
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΝΕΡΟΦΡΑΚΤΗΣ
660 31
ΝΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
10
ΤΑΞΗ
Δ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ - ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΧΑΟΣ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ιωάννης Τοπαλίδης
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γνωστικοί:

-
Γνώση για του κινδύνους και τις απειλές του φαινομένου του θερμοκηπίου από τις αλόγιστες ανθρώπινες δραστηριότητες
- Προτεινόμενες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
- Κατανόηση των αιτιών του φαινομένου
- Να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές ορθολογικής διαχείρισης του περιβάλλοντος

Συναισθηματικοί:


- Να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία ευαισθητοποίησης της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας
- Να αναπτυχθεί στους μαθητές θετική στάση και διάθεση και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση
- Να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της ανθρωπότητας και έτσι έχουν το διακαίωμα ενός καλύτερου μέλλοντος

Ψυχοκινητικοί:

- Να μάθουν να παρατηρούν, να ερευνούν, να συνεργάζονται, να μελετούν βιβλία, άρθρα, περιοδικά, βιντεοκασέτες, διαδίκτυο συμμετέχοντας έτσι σε μια σειρά δράσεων επίλυσης του προβλήματος
- Να παραγάγουν σε έντυπη και ψηφιακή μορφή εποπτικό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλες εκπαιδευθτικές μονάδες
- Μέσα από θεατρικά παιχνίδια ρόλων και επισκέψεων σε πεδία δράσης να βιώσουν την αναγκαιότητα σωτηρίας του πλανήτη

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ένα φυσικό φαινόμενο, το οποίο διατηρεί στον πλανήτη μας μια μέση θερμοκρασία της τάξης των 15 βαθμών C. ο ποσό της ακτινοβολίας που φτάνει τελικά στην επιφάνεια της Γης απορροφάται και αντανακλαάται απ' αυτή με τη μορφή υπέρυθρων ακτινοβολιών. Ένα μέρος των υπέρυθρων ακτινοβολιών της Γης απορροφάται από την ατμόσφαιρα και το υπόλοιπο διαφεύγει στον περιβάλλοντα διαστημικό χώρο.

Η συγκέντρωση, εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, τεράστιων ποσοτήτων CO2 κυρίως αλλά και άλλων αερίων (υδρατμών, CH4, NOx) εμποδίζει αυτή τη φυσική διαδιακσία διαφυγής της θερμότητας. Έτσι η θερμοκρασία εγκλωβίζεται στα κατώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας μετατρέποντας τον πλανήτη σε ένα τεράστιο θερμοκήπιο.

Οι συνέπειες του φαινομένου του θερμοκηπίου - αύξηση της μέσης θερμοκρασίας, περίοδος καύσωνα ή ξηρασίας, έντονα και ακραία καιρικά φαινόμενα, λιώσιμο των πάγων, εξαφάνιση ειδών χλωρίδας και πανίδας, ανύψωση της στάθμης των θαλασσών - ήταν πριν λίγες δεκαετίες το ευφάνταστο σενάριο κάποιων επιστημόνων που δυστυχώς σήμερα επιβεβαιώνεται με τον πιο κατηγορηματικό και εφιαλτικό τρόπο.

ΤΟΠΙΚΗ - ΕΘΝΙΚΗ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΤΟΠΙΚΗ: Επισκέψεις στην ευρύτερη αγροτική περιοχή, επαφές με αγρότες και γεωπόνους της Δ/νσης Γεωργίας, επίσκεψη στο Δασαρχείο Δράμας και επαφές με μηχανικούς δημοσίων έργων. Από τις επισκέψεις αυτές θα γίνει ολοφάνερη η τοπική διάσταση του φαινομένου του θερμοκηπίου με τις ζημιές που προξένησε και η επίδραση στην τοπική κοινωνία.

ΕΘΝΙΚΗ: Η ρύπανση της ατμόσφαιρας και η επιδείνωση του φαινομένου του θερμοκηπίου επιβεβαιώνει τον κανόνα "ό,τι συμβαίνει οπουδήποτε μας επηρεάζει όλους". Μέσα από έντυπα, περιοδικά, εφημερίδες, CD, βιντεοταινίες θα γίνουμε μάρτυρες καιρικών φαινομένων που σε εθνικό επίπεδο έχουν προξενήσει ανυπολόγιστες ζημιές.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ: Κάθε τόπος, κάθε χώρα είναι μέρος ολόκληρης της Γης. Οτιδήποτε γίνεται στην κάθε γωνιά της μας αφορά όλους. Οι άστοχες και επικίνδυνες "αναπτυξιακές" λογικές δε λείπουν δυστυχώς από τους περισσότερους κυβερνώντες και απειλούν τις ήδη πολύ εύθραυστες οικολογικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και οικονομικές ισορροπίες. Να γίνουν μάρτυρες της εφιαλτικής πραγματικότητας των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, αγροτικές καλλιέργειες, μηχανικές κατασκευές και πολιτιστικά μνημεία.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

- Η παγκόσμια διάσταση του προβλήματος
- Να οδηγήσουμε τα παιδιά να γνωρίσουν αυτό το φυσικό κόσμο - κόσμημα που έχουμε
- Η ανάγκη να παρέμβει το σχολείο ως εταίρος της κοινωνίας στην κατεύθυνση μιας αειφόρου διαχείρισης
- Να αντιληφθούν την κρισιμότητα και την οριακή κατάστση στην οποία έχει περιέλθει ο πλανήτης
- Η εξαιρετική οικολογική και πανανθρώπινη αξία της ζωής στον πλανήτη
- Η διαπίστωση σε προσωπικό και τοπικό επίπεδο των προβλημάτων από τις κλιματικές αλλαγές να τους οδηγήσει στην ανάγκη μιας ορθολογικής και λελογισμένης διαχείρισης της Γης.


• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Φλώρα Μπενάζη

2. Ελένη Αθανασλέρη
3. Γεώργιος Βαρύτης 4. Σαββίνα Γκαϊτατζή
5. Κυριακή Κουγιουμτζίδου 6. Συμεών Μπαναβάκης
7. Μιχαήλ Μπενάζης 8. Παναγιώτης Όμπασης
9. Ηλίας Ράπα Σαράντι
10. Τσαρσίου Ρεντόν


σχολική χρονιά 2005-2006

σχολική χρονιά 2007-2008