ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Β/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
22410 93785
ΦΑΞ
22410 90508
e-mail
mail@lyk-kremast.dod.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ 91
ΚΡΕΜΑΣΤΗ 851 04
ΡΟΔΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
39
ΤΑΞΗ
Α' & Β'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2007-08
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

"ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ"

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άννα Μυρωνάκη,
ΠΕ0404 (βιολόγος)
Κωνσταντίνα Κωνσταντακοπούλου, ΠΕ06 (καθ. αγγλικών)
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

- Ζωηρό ενδιαφέρον από τους ίδιους τους μαθητές
- Άνοιγμα σχολείου στην κοινωνία - Συνεργασία με οικογένεια και ειδικούς
- Η πρόθεση των μαθητών να γνωρίσουν τις μορφές του νερού, τις φυσικοχημικές του ιδιότητες, τον κύκλο του, το βιολογικό του ρόλο, τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μη ορθολογική του χρήση κι ακόμη τις δυνατές λύσεις των προβλημάτων αυτών


ΣΚΟΠΟΙ - ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

- Να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία του νερού, τη συμβολή του στη δημιουργία και στην εξέλιξη της ζωής και να συνειδητοποιήσουν ότι αποτελεί έναν παγκόσμια κοινό πόρο
- Να κατανοήσουν την έννοια του υγροτόπου, τα δομικά του στοιχεία και τις λειτουργίες του
- Να παρατηρήσουν, να καταγράψουν, να συγκρίνουν, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη
- Να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου τους
- Να κατανοήσουν το πρόβλημα της λειψυδρίας
- Να εξασκηθούν στην ομαδική εργασία, στη συλλογή πληροφοριών, στη χρήση βιβλιογραφίας
- Να προτείνουν τρόπους ατομικής και συλλογικής δράσης για την προστασία του λιμναίου περιβάλλοντος
- Να κατανοήσουν τις σχέσεις βιοτικών/αβιοτικών παραγόντων, φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
- Να αναζητούν τρόπους ανάδειξης περιοχών μοναδικού φυσικού κάλλους και αξιοποίησής τους
- Να κατανοούν θέματα που αφορούν στις προστατευόμενες περιοχές (περιβαλλοντικά, κοινωνικά, οικονομικά ζητήματα) για μια βιώσιμη ανάπτυξη

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

- Μέθοδος project ή μέθοδος βιωμάτων
- Ενημέρωση - Συγκέντρωση υλικού (Βιβλιογραφία - Διαδίκτυο)
- Χρήση κολλάζ - παιχνίδι ρόλων - συζήτηση με ειδικούς
- Επίσκεψη σε λίμνη - χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού (πεχαμετρικό χαρτί, μικροσκόπιο)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

- Οκτώβριος - Νοέμβριος: Ενημέρωση των μαθητών για το πρόγραμμα και τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί - Ορισμός ομάδων εργασίας - Σχεδιασμός της εργασίας
- Δεκέμβριος: Συγκέντρωση υλικού (Διαδίκτυο)
- Ιανουάριος - Φεβρουάριος: Επαφή με ειδικούς - επισκόπηση
- Μάρτιος - Απρίλιος: Συγκέντρωση δραστηριοτήτων - Επίσκεψη σε λίμνη (ΚΠΕ Ακράτας) - χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού (πεχαμετρικό χαρτί, μικροσκόπιο) - Συγκέντρωση δραστηριοτήτων - Διαμόρφωση εντύπου, CD
- Μάιος: Τελική επεξεργασία εντύπου, CD - Παρουσίαση - Συμπεράσματα - Αξιολόγηση

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

1. Στέλλα Παπαδογιωργάκη 2. Νατάσα Λουκά
3. Παρασκευή Τσαλώλη 4. Ανθούλα Φελεγκάκη
5. Μανώλης Θεοδώρου 6. Χρύσα Πηδιάκη
7. Λεωνίδας Ορφανίδης 8. Δημήτρης Πεταυράκης
9. Παναγιώτης Σκλαβούρης 10. Γιώργος Πελεκάνος
11. Ραφαήλ Βουλγαρέλης 12. Μαρία Σμαραγδιού
13. Πηγή Χριστοδούλου 14. Μένια Φωταρά
15. Έφη Ρουσακάκη 16. Ελευθερία Μαύρου
17. Κώστας Χατζηβασιλείου 18. Γιάννης Χάψαλης

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ

1. Άρης Γιαννάκος 2. Βίκυ Γιάχου
3. Μαρία Δράκου 4. Μαρία Καστρίνου
5. Κώστας Κυρίτσης 6. Παναγιώτα Κωβαίου
7. Τζοάννα Μιχελή 8. Άννα Μπατή
9. Γεωργία Νικολάου 10. Μαρία Οικονόμου
11. Καθολική Παναγιώτα 12. Μιχαλής Παντός
13. Μαρία Πάττα 14. Νεκταρία Υγειονομάκη
15. Δέσποινα Χειμωννέτου 16. Αναστασία Διακοδημητρίου
17. Παρασκευή Γιαννιού 18. Κωνσταντίνα Κουλιού
19. Μάρθα Μοντιάδη 20. Ισαβέλλα Γιασιράνη
21. Χρύσα Τσακούδη