ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Γεωγραφική εξάπλωση του Δικτύου

Στα δύο πρώτα έτη λειτουργίας του σ
το Δίκτυο συμμετείχαν σχολεία από τους νομούς: Αττικής, Αχαΐας, Γρεβενών, Δράμας, Δωδεκανήσου, Ηλείας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Καστοριάς, Κοζάνης, Λασιθίου, Λευκάδας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πέλλας, Σάμου, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας και Χανίων (εικόνα 1).

Εικόνα 1: Η γεωγραφική εξάπλωση του Δικτύου στα δύο έτη λειτουργίας του

Συμμετοχές σχολείων

Κατά το δεύτερο έτος λειτουργίας του (σχολική χρονιά 2004-05), στο Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης "ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" συμμετείχαν 38 περιβαλλοντικές ομάδες, 21 από τις οποίες υλοποίησαν εγκεκριμένα προγράμματα Π.Ε. (ΣΠΠΕ), από 36 διαφορετικά σχολεία της χώρας μας, 76 εκπαιδευτικοί και 1034 μαθητές από 2 νηπιαγωγεία, 16 δημοτικά σχολεία, 7 γυμνάσια, 8 ενιαία λύκεια και 3 τεχνολογικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια (σχήμα 1-5).

Σχήμα 1: Αριθμός περιβαλλοντικών ομάδων που συμμετείχαν
στο Δίκτυο κατά τα δύο έτη λειτουργίας του


Σχήμα 2: Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετείχαν
στο Δίκτυο κατά τα δύο έτη λειτουργίας του

Σχήμα 3: Κατά τη σχολική χρονιά 2004-05 το 59% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο Δίκτυο ήταν γυναίκες και το 41% άντρες.

Σχήμα 4: Αριθμός μαθητών που συμμετείχαν
στο Δίκτυο κατά τα δύο έτη λειτουργίας του


Σχήμα 5: Συμμετοχές σχολείων στο Δίκτυο στα δύο έτη λειτουργίας του

Σε αντίθεση με την αρχική δέσμευση των σχολείων για διετή συνεργασία, όπως ορίζεται από το αντίστοιχο πρωτόκολλο του Δικτύου και για λόγους που σχετίζονται κυρίως με μετακινήσεις εκπαιδευτικών, η συμμετοχή ορισμένων ομάδων (7) στο Δίκτυο υπήρξε μονοετής.

Τα περισσότερα από τα σχολεία που συμμετέχουν στο Δίκτυο είναι δημοτικά, γεγονός ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, καθώς η μικρή ηλικία των παιδιών θεωρείται η πλέον κατάλληλη για μια αρχική εμπλοκή σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.


Θεματολογία προγραμμάτων

Κατά τη σχολική χρονιά 2004-05 και όσον αφορά στη θεματολογία των προγραμμάτων, 7 περιβαλλοντικές ομάδες ασχολήθηκαν με τη βιοποικιλότητα γειτονικών δασικών και υγροτοπικών εκτάσεων, 12 με τη μελέτη της τοπικής χλωρίδας και πανίδας, 11 με διαχειριστικές πρακτικές (πρακτικές μείωσης της ρύπανσης, καλλιέργειες, προστατευόμενες περιοχές, οικοτουριστική ανάπτυξη κ.ά.), 5 με απειλούμενα είδη και 3 με στοιχεία της τοπικής πολιτισμικής ποικιλίας (σχήμα 6). Η πλειοψηφία των περιβαλλοντικών ομάδων με διετή συμμετοχή στο Δίκτυο διαφοροποίησε το θέμα του προγράμματος κατά το δεύτερο έτος (σχολική χρονιά 2004-05).

Σχήμα 6:. Ποσοστιαία αναλογία στη θεματολογία των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν από τις περιβαλλοντικές ομάδες του Δικτύου κατά τη σχολική χρονιά 2004-05