ΣΧΟΛΕΙΟ |
1/Θ Νηπιαγωγείο Τυλίσου
|
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ |
Δ/νση Α/βάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ηρακλείου |
ΤΗΛΕΦΩΝΟ |
2810 831577 |
ΦΑΞ |
2810 831577 |
e-mail |
mail@nip-tylis.ira.sch.gr |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΧΩΡΟΥ |
|
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ |
Tύλισος 715 00 Ηράκλειο |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο. |
24 |
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ |
2009-10, 2010-11 |
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Π.Ε. |
"Βιότοποι και βιοποικιλότητα της περιοχής Δήμου Τυλίσου: Δρυοδάσος Καμαριώτη, Ύψωμα Κέρης, Φλέγα Καμαριώτη, Χειμευτού Μονής" |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
Φιλία Αμαργιωτάκη Μαριάννα Πλουμή |
ΔΟΜΗ (Επιμέρους θέματα) |
|
- η ποικιλότητα ειδών τοπικής χλωρίδας και πανίδας και η ποικιλότητα οικοσυστημάτων (βιοκοινοτήτων και τοπίων) |
|
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ |
|
Ομαδοσυνεργατική μάθηση |
|
ΣΚΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
|
- Η εκπαίδευση σε θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση της σύγχρονης βιοποικιλότητας στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης |
|
- Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία | |
- Προσανατολισμός στη μελέτη πρόληψης ή επίλυσης περιβαλλοντικών θεμάτων ή προβλημάτων |
|
- Διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος/προβλήματος | |
- Άμεση δράση σε τοπικό επίπεδο με στόχο μακροχρόνια αποτελέσματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο |
|
- Ανάδειξη συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον |
|
- Ίσες ευκαιρίες για την οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία του περιβάλλοντος |
|
- Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών/ριών με συζήτηση-αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική και δημιουργική επεξεργασία και δράση |
|
- Εστίαση της προσοχής στην αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος |
|
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
|
- Γνωστικοί (οικοδόμηση εννοιών, κατανόηση σχέσεων/αλληλεπιδράσεων / συνεπειών ανθρώπου - περιβάλλοντος, περιβαλλοντικών προβλημάτων, μέτρων προστασίας κ.λπ.) |
|
- Επιστημονικοί (εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία/έρευνα, κριτική και δημιουργική προσέγγιση θεμάτων, ανάπτυξη επιστημονικής νοοτροπίας κ.λπ.) |
|
- Συμμετοχικοί (εργασία σε ομάδες, ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας, σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις, στον τρόπο ζωής, στη δημιουργική δράση κ.λπ.) |
|
- Κοινωνικοί (σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή, καλλιέργεια υπευθυνότητας, ικανότητα λήψης αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης κ.λπ.) |
|
- Αισθητικοί (δημιουργία στενής σχέσης με τη φύση με τη μεσολάβηση όλων των αισθήσεων κ.λπ.) |
|
- Αυτομορφωτικοί (χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, νέων τεχνολογιών, internet κ.λπ.) |
|
Ειδικότερα: |
|
- Η προσφορά βασικών γνώσεων για την κατανόηση της έννοιας της βιοποικιλότητας, των παραγόντων που την απειλούν και των πρακτικών διαχείρισής της στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης |
|
- Η κατανόηση της σχέσης αλληλεπίδρασης φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος και η προσέγγιση σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων |
|
- Η συνειδητοποίηση της ανάγκης διατήρησης της βιοποικιλότητας ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία αξιών, στάσεων και συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον |
|
- Η ανάπτυξη ικανοτήτων παρατήρησης, καταγραφής, ταξινόμησης της ζωής στη φύση, κριτικού τρόπου σκέψης καθώς και δεξιοτήτων διερεύνησης και δράσης γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα |
|
- Η καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων |
|
- Η κοινωνικοποίηση των μαθητών με τη συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες |
|
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΕΩΝ (Προβλεπόμενη διάρκεια) |
|
Έναρξη: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2009 |
|
Λήξη: ΜΑΪΟΣ 2010 |
|
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (έξοδοι, επισκέψεις συνεργατών στο σχολείο, τελική εκδήλωση, άλλες δραστηριότητες) |
|
1ος μήνας |
|
- ευαισθητοποίηση, συζήτηση και επιλογή θέματος σχετικού με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και το τοπικό περιβάλλον, σύνδεση του θέματος με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών |
|
- συγκρότηση περιβαλλοντικής ομάδας (μαθητές, συντονιστές εκπαιδευτικοί) |
|
- καθορισμός σκοπών και στόχων του προγράμματος |
|
- σχεδιασμός του προγράμματος, διαμόρφωση χρονοδιαγράμματος | |
- επιλογή χώρων και μέσων μελέτης | |
- καθορισμός επιμέρους ομάδων εργασίας | |
2ος μήνας & 3ος μήνας |
|
- επισκέψεις στους επιλεγμένους χώρους μελέτης (καταγραφή παρατηρήσεων, μετρήσεις, φωτογραφίσεις, βιντεοσκοπήσεις κ.ά.) |
|
- βιβλιογραφική έρευνα, αναζήτηση σχετικού πληροφοριακού υλικού στο Διαδίκτυο |
|
- επαφές, συζητήσεις και συνεργασίες με σχετικούς φορείς, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικούς επιστήμονες, μέλη της τοπικής κοινωνίας κ.ά. |
|
4ος μήνας & 5ος μήνας |
|
- συμμετοχή σε φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις |
|
- δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων στα ΜΜΕ |
|
- δημιουργία σχετικού υλικού, έντυπης ή ψηφιακής μορφής και ανάρτησή του στο Διαδικτυακό τόπο του εν λόγω Δικτύου Π.Ε. |
|
6ος μήνας |
|
Αξιολόγηση ως προς: |
|
- την οργάνωση του προγράμματος και το βαθμό στον οποίο επιτεύχθηκαν οι προκαθορισμένοι στόχοι |
|
- τη συμβατότητα του θέματος και των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν με τα ενδιαφέροντα των μελών της περιβαλλοντικής ομάδας |
|
- τις μορφές συνεργασίας που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας κ.ά |
|
ΠΙΘΑΝΑ ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ |
|
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ |
|
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ |
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ & ΑΤΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
|
Δημοτικές Υπηρεσίες |
|
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας |
|
Τοπικοί Φορείς
|
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ |
|
ΝΗΠΙΑ |
|
1. Κωνσταντίνος Βερερουδάκης |
|
2. Μαρία Καλλέργη |
|
3. Ελευθερία Καλλέργη |
|
4. Άννα Χρύσα Καλύβη |
|
5. Αθηνά Παγκαλάκη |
|
6. Ανδρέας Παναγόπουλος |
|
7. Μανόλης Παπάζογλου |
|
8. Μαρία Φωτεινή Παπάζογλου |
|
9. Στέλιος Παχάκης |
|
10. Κάλλια Στεφανάκη |
|
11. Νίκος Τζανής |
|
12. Καντιδάκης Ορέστης |
|
13. Μαρία Φιολιτάκη |
|
14. Καλλογιαννάκης |
|
ΠΡΟΝΗΠΙΑ |
|
15. Ιωάννης Γιανναδάκης |
|
16. Γεωργία Μακατουνάκη |
|
17. Αντζελίνα Τσόκου |
|
18. Μαρία Ελένη Φτενού |
|
19. Άντζελα Ντομαζέτι |
|
20. Ραφαήλ Ιωάννης Ζωγραφάκης |
|
21. Μαρία-Αθανασία Τριγώνη |
|
22. Βασιλική Τριγώνη |
|
23. Γιώργος Βασσάλος |
|
24. Δασκαλάκη Κωνσταντίνα |