1ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς

Τίτλος Προγράμματος: "Το Νερό στη Ζωή μας "



Διάρκεια Προγράμματος: 2005 - 2006

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις της η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου δημιούργησε ένα CDRom.

Περιεχόμενα του CDRom

1. Στόχοι του Προγράμματος
2. Το Νερό Βασικό Στοιχείο Ζωής
3. Κατανάλωση Νερού και Οικοκώδικας Νερού
4. Ο Υδρολογικός Κύκλος
5. Πανίδα και Χλωρίδα της λίμνης της Καστοριάς
6. Αξίες της Λίμνης
7. Παγκόσμια Προβλήματα Σχετικά με την Κατανάλωση Νερού




Στόχοι του Προγράμματος

§
- Να εκτιμήσουν οι μαθητές την αξία του νερού για την ύπαρξη της ζωής
§
- Να γνωρίσουν το ρόλο του νερού στη φύση σε σχέση με τα φυσικά φαινόμενα
§
- Να μελετήσουν τον υδρολογικό κύκλο
§
- Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από την ορθολογική χρήση και τη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων
§
- Να ενισχυθεί η οικολογική συνείδηση των μαθητών και των οικογενειών τους
§
- Να αναπτυχθεί η ομαδικότητα και η συνεργατικότητα στη μικρή κοινωνία της τάξης
§
- Να τονωθεί η γλωσσική, η εικαστική και η θεατρική καλλιέργεια των μαθητών
§
- Να ενδιαφερθούν οι μαθητές για το προικισμένο φυσικό περ/λον της Καστοριάς
§- Να αγαπήσουν τη λίμνη και τον τόπο τους

Αφορμή...
για την επιλογή του θέματος στάθηκε η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα του ΚΠΕ Καστοριάς "Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας".

Ακολουθήθηκε η μέθοδος Project προσεγγίζοντας διαθεματικά και διεπιστημονικά το θέμα μας.

§


Επιλογές - Αποσπάσματα


Συμμετέχοντας στο πρόγραμμά μας μιλήσαμε για το νερό, τη σπουδαιότητά του ως μέσου της διατήρησης στη ζωή πολλών οργανισμών και αναλύσαμε πού και πώς ξοδεύουν τα νοικοκυριά το νερό.

Πλένουμε τα δόντια μας και διαπιστώνουμε τι συμβαίνει...
με κλειστή βρύση - με ανοιχτή βρύση

Μιλήσαμε για ακραία καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με το νερό...

και διαπιστώσαμε ότι η ύπαρξη νερού σ΄ έναν τόπο (ποτάμι, λίμνη, θάλασσα) επηρεάζει το κλίμα της περιοχής και διαμορφώνει συνθήκες για τη διαβίωση πολλών και ποικίλων μορφών ζωής.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη λίμνη μας και γνωρίσαμε πολλά είδη φυτών και ζώων που ζουν στη λίμνη.

Για να μάθουμε περισσότερα καλέσαμε την ιχθυολόγο του Δήμου στην τάξη μας, προσεγγίσαμε τη λίμνη και κάναμε μέτρηση του pH του νερού. Κατανοήσαμε επίσης πως οτιδήποτε πέσει στη λεκάνη απορροής της λίμνης καταλήγει στη λίμνη μας και τη ρυπαίνει.


Την Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, 5 Ιουνίου 2006, συμμετείχαμε σε εκδήλωση του ΚΠΕ Καστοριάς παρουσιάζοντας τις δράσεις του προγράμματός μας.






Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα

Οι μαθητές:
Αθανασίου Χ., Αντωνιάδου Π., Αποστολίκας Ν., Αφεντούλη Ι., Γκίτσος Ι., Δόλλα Αρ., Κασαπίδης Χρ., Μαργαρίτη Α., Μισκία Ελ., Σιώζος Μ., Χοτζούλκα Π.


Συντονιστής Εκπαιδευτικός:
Καμπούρη Σοφία

Επιστροφή
Συμμετοχές 2005-06