4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Ν. Ημαθίας

 

Τίτλος Προγράμματος:
"Το Νερό στην Περιοχή μας - Λίμνες Αλιάκμονα - Δέλτα"
Διάρκεια Προγράμματος: 2004 - 2005

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις της η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου
δημιούργησε ένα CDRom
και το ανάλογο έντυπο
Περιεχόμενα του Εντύπου και του CDRom:

1. Κατανομή του Νερού στη Γη
2. Επιφανειακά - Υπόγεια Νερά
3. Κύκλος του Νερού
4. Νερά στην Περιοχή μας
5. Υγρότοπος Λιμνών Αλιάκμονα
6. Ρύπανση του Νερού στην Περιοχή μας
Επιλογές - Αποσπάσματα


Τη σχολική χρονιά 2004 - 2005, εμείς οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 4ου Δημοτικού σχολείου Βέροιας ασχοληθήκαμε στα πλαίσια του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με το νερό γενικά, αλλά και ειδικότερα με το νερό στην περιοχή μας (Λίμνες Αλιάκμονα - Δέλτα).

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

Μια πρώτη σκέψη από όλους, γράψαμε προτάσεις για το που χρειαζόμαστε το νερό στην καθημερινή μας ζωή. Σκεφτήκαμε αν υπάρχουν δραστηριότητες που δεν το χρειαζόμαστε. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα, το οποίο ήταν και η φράση στην οποία καταλήγαμε σε όλες τις δραστηριότητές μας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς:
"Το νερό είναι πηγή ζωής - το νερό είναι πολύτιμο".


ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ

Μιλήσαμε για τις ποσότητες νερού που υπάρχουν στον πλανήτη μας και για την αναλογία του πόσιμου νερού σε σχέση με τις ποσότητες του μη πόσιμου. Κάναμε καρτέλες και εξηγήσαμε τις αναλογίες του νερού και τις κρεμάσαμε στην τάξη.

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

Τρεις φυσικές καταστάσεις. Κάναμε πειράματα μέσα στην τάξη όλοι μαζί, για να δούμε από κοντά τις μορφές του νερού με την αλλαγή της θερμοκρασίας.

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Διαβάσαμε παραμύθι και το δραματοποιήσαμε. Κάναμε ομαδικές εργασίες. Όλα τα μέλη της κάθε ομάδας έγραψαν σε ένα μεγάλο χαρτί μια φράση-σκέψη για το νερό. Ύστερα στο ίδιο χαρτί ζωγράφισαν, εκφράστηκαν με ποίημα, παραμύθι ή κολάζ. Παρουσίασαν με τη σειρά, η κάθε ομάδα το έργο της στις υπόλοιπες ομάδες.
Λύσαμε ακροστιχίδα και κρυπτόλεξο, κάνοντας διαγωνισμό και χρονομετρώντας τις ομάδες βγάλαμε το νικητή.

¶λλα θέματα που μας απασχόλησαν σχετικά με το νερό ήταν:

- Το νερό και η υγεία
- Το νερό και η καθημερινή ζωή
- Το νερό στη γεωργία
- Το νερό στη βιομηχανία
- Επεμβάσεις του ανθρώπου (αντιπλημμυρικά έργα - αποξήρανση).

δραστηριότητες...
   
 
εκδηλώσεις...
 
   
επισκέψεις...

Ακολούθησε εκδρομή στο Κ.Π.Ε. Νάουσας. Περπατήσαμε μέσα στη φύση, πήραμε μέρος στο πρόγραμμα "Αράπιτσα το ποτάμι μας". Μάθαμε πολλά πράγματα για την Αράπιτσα, σπουδαίας σημασίας ποτάμι για τη Νάουσα αλλά και διασκεδάσαμε.

Κάναμε μια πολύ ωραία εκδρομή στο Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Σφηκιάς - Λίμνη, Στέκι ψαράδων.

Συνεργαστήκαμε με το δημοτικό σχολείο Ν. Λυκογιάννης που δούλευε παρόμοιο θέμα και κάναμε μαζί την εκδρομή.
Φτάνοντας, για να εξοικειωθούμε με το περιβάλλον οι δάσκαλοι μας μας έβαλαν να παίξουμε το παιχνίδι "ο χαμένος θησαυρός".
Μετά την ανακάλυψη του θησαυρού (σοκολάτες) χωριστήκαμε σε ομάδες με την τράπουλα του νερού.
Όλες οι ομάδες κυκλικά περάσαμε από τρεις διαφορετικές δραστηριότητες που είχαν ετοιμαστεί.
Η 1η ομάδα ασχολήθηκε με την προσέγγιση του νερού. Ακουμπήσαμε τα χέρια, μαζέψαμε υλικό, φτιάξαμε καραβάκια με φελλούς, παρατηρήσαμε το χρώμα του νερού, πήραμε δείγμα νερού, μιλήσαμε για τους οργανισμούς που ζουν στο νερό, μετρήσαμε τη θερμοκρασία, το ΡΗ, την αγωγιμότητα με διάφορα ηλεκτρονικά όργανα.

Η 2η ομάδα ασχολήθηκε με τα φυτά στη γύρω περιοχή.
Περπατήσαμε, παρατηρήσαμε με κιάλια, μαζέψαμε φύλλα, συζητήσαμε για τα είδη των φυτών.
Τελειώσαμε με τη δημιουργία ενός φυτολογίου.

Η 3η ομάδα ασχολήθηκε με τα ψάρια στα νερά της λίμνης. Συζητήσαμε και πήραμε συνέντευξη από έναν ψαρά της περιοχής.

Στο τέλος της χρονιάς έγινε μια παρουσίαση όλων αυτών που κάναμε στους μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας, και στους γονείς μας. Εκθέσαμε φωτογραφίες απ' όλες τις δραστηριότητές μας και το υλικό της δουλειάς μας.

Με αυτή την παρουσίαση έκλεισε ο κύκλος των δραστηριοτήτων μας για τη σχολική χρονιά 2004-2005.

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ

Ασλάνογλου Π., Βουζιανά Κ., Γαβριηλίδης Κ., Γκότσης Δ., Δάμτση Σ., Καλογερίδης Γ., Κουμπατή Κ., Κυριακίδου Μ.,
Μπάτσιος Κ., Μπουσμπούκη Α., Πασιόπουλος Δ., Πιπερίδου Μ., Πιπερόπουλος Π., Σαμαρά Α., Τρύφων Φ., Τσάμη Φ., Βλάχου Μ.,Γιτοπούλου Ε., Κόρο Τ., Κυριακίδου Μ., Κωνσταντινίδου Σ., Μπαλτά ¶, .Ντόκα Χ., Πίτη Κ., Σαμαρά Μ., Φεΐμ Σ, Καλκετινίδης Α., Παυλίδης Ν., Θεοδωρίδης Ι., Κακαλέ Δ., Ζούλφο Α., Ευθυμιάδου Μ.

Εκπαιδευτικοί - Συντονιστές του προγράμματος: Γκαλίτσος Χρ. και Αλεξοπούλου Π.


Επιστροφή
Συμμετοχές 2004- 05