9ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Ν. Ημαθίας

Τίτλος Προγράμματος:
"Τρέχει, Τρέχει το Νερό "


Διάρκεια Προγράμματος: 2005 - 2006

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις της η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου δημιούργησε ένα CDRom.


Περιεχόμενα του CDRom

1. Πρόλογος
2. Σκοποί- Στόχοι του προγράμματος
3. Η εργασία μας
3.1 Οικολογία
3.2 Το Νερό
3.3 Χρήσεις του Νερού
3.4 Μόλυνση του Νερού
4. Παράρτημα
4.1. Φυλλάδια εργασιών
4.2 Εντυπώσεις
4.3 Δραστηριότητες
4.4 Θεατρικά
5. Ευχαριστήριο
6. Βιβλιογραφία
7. Αφίσα - Πρόσκληση - Πρόγραμμα
8. Φωτογραφικό Αρχείο


Επιλογές - Αποσπάσματα

Και φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά , αναλάβαμε να υλοποιήσουμε ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ασχοληθήκαμε με το νερό. Το θέμα μας ήταν: « Τρέχει , τρέχει το νερό …». Ένα εύκολο και προσιτό θέμα για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Σκοπός μας ήταν να μάθουν τα παιδιά λίγα πράγματα για το ΝΕΡΟ, αυτό το απαραίτητο στοιχείο, όχι μόνο για τη ζωή μας, αλλά για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Για το σκοπό αυτό κάναμε μερικές διδακτικές επισκέψεις (Έδεσσα, Μπαρμπούτα, Πηγές Τριποτάμου, Δεξαμενές ΔΕΥΑΒ ), φέραμε ανθρώπους ειδικούς στο Σχολείο μας ( γεωπόνο , υπαλλήλους της ΔΕΥΑΒ ), πήγαμε για δενδροφύτευση στην Τάφρο 66 και συμμετείχαμε στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στις 5 Ιουνίου, στο Χώρο Τεχνών. Επίσης κάναμε διάφορες δραστηριότητες στο σχολείο μας, μέσα στην τάξη , αλλά κι έξω στην αυλή. Ζωγραφίσαμε, γράψαμε σκέφτομαι και γράφω, συμπληρώσαμε φύλλα εργασιών, ζωγραφίσαμε και συμπληρώσαμε χάρτες. Όλη σχεδόν η δουλειά έγινε στο σχολείο. Τα παιδιά ήταν εργατικά και πολύ πρόθυμα. Δουλέψαμε καλά. Πιστεύω τα παιδιά να κατανόησαν τη σημασία του ΝΕΡΟΥ πάνω στη γη, τα προβλήματά του από τη μόλυνση, όπως και το τι πρέπει να κάνουμε εμείς για την εξοικονόμησή του και για την ορθολογικότερη χρήση του.

δραστηριότητες...
   
 
εκδηλώσεις...
 
   
επισκέψεις...

Α. Επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας
Β. Η γεωπόνος στην τάξη μας
Γ. Επίσκεψη στον Τριπόταμο (Μπαρμπούτα)
Δ. Σχολικός διαγωνισμός αινίγματος με θέμα το νερό
Ε. Σχολικός διαγωνισμός ζωγραφικής με θέμα το νερό
ΣΤ. Θεατρικά


Συμπεράσματα

 Έχουμε μάθει τόσα πολλά πράγματα για το νερό
Μάθαμε πώς να το διοχετεύουμε . . .
να το μεταφέρουμε . . .
να το ανακυκλώνουμε . . .
να το αποθηκεύουμε σε δοχεία και δεξαμενές (για να το χρησιμοποιούμε σε περιόδους ξηρασίας)...
να μετατρέπουμε σε ηλεκτρισμό την ενέργεια που δέχεται μια τουρμπίνα από το νερό που πέφτει από την κορυφή ενός φράγματος
και πολλά άλλα πράγματα.
Απομένει να λύσουμε δυο μεγάλα προβλήματα
που σχετίζονται με το νερό:

 την άνιση διανομή του
και
την αύξηση της μόλυνσης.

 Η λύση απαιτεί παγκόσμια συνεργασία, μια και το νερό είναι κοινό αγαθό και δε γνωρίζει σύνορα.


Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα


Οι μαθητές: Βουδούρης Α., Κυριαζόπουλος Γ., Γεροντίδης Α., Γώτας Γ., Τριανταφυλλίδης Α., Παλάρας Α., Γκαντζούφας Α., Καφές Δ., Κελεμπεκίδης Ι., Βασιλειάδης Α., Τσολερίδης Γρ., Τερμιτζόγλου Χρ., σαμαρά ο., Ασλάνι Ελ., λαχανοπούλου Ο., Παππά Μ., Κυνηγοπούλου Στ.
Τσανακτσίδου Μ., Τσιούπρου Γ., Εμμανουηλίδου Μ., Μαυροπούλου Ε., Μαλάι Ε.
Συντονιστής εκπαιδευτικός: Λάντζος Θωμάς

Επιστροφή
Συμμετοχές 2005 - 06