Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. "Λίμνες:Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε."
|
11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Τίτλος Προγράμματος:
"Λίμνες - Οι Πολιτείες του Νερού " |
Διάρκεια Προγράμματος: 2006 - 2007
|
Ολοκληρώνοντας τις δράσεις της η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου δημιούργησε ένα CDRom. |
Περιεχόμενα του CDRom:
1. Προλογικό σημείωμα
2. Κριτήρια επιλογής θέματος
3. Στόχοι - Γενικοί - Ειδικοί
4. Μεθοδολογία - Διδακτικές Ενέργειες
5. Ομάδες Εργασίας - Θέματα
5.1 Εξοικονόμηση νερού στην καθημερινή ζωή
5.2 Χάρτης της Ελλάδας με τις λίμνες
5.3 Συλλογή - Σύνθεση μαντινάδων για το νερό
6. Δραστηριότητες της Περ. Ομάδας
7. Αξιολόγηση
|
|
Προλογικό Σημείωμα
Έχοντας υπόψη μας τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον στις μέρες μας και με δεδομένο το ενδιαφέρον μας γι' αυτό καθώς και την αγωνία μας για το μέλλον της ανθρωπότητας το οποίο είναι συνυφασμένο με το περιβάλλον, σκεφθήκαμε ότι θα μπορούσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας, ιδιαίτερα στο θέμα των υδροβιότοπων που αντιμετωπίζουν και τα περισσότερα προβλήματα.
Οι βασικοί λόγοι που μας ώθησαν να επιλέξουμε αυτό το θέμα είναι οι παρακάτω:
-
Θεωρώντας ως δεδομένη την αγάπη των παιδιών στο υγρό στοιχείο, σκεφθήκαμε ότι με το θέμα αυτό παράλληλα με την ψυχαγωγία τους, θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη χλωρίδα και την πανίδα των λιμνών αλλά προπάντων θα ευαισθητοποιηθούν για την τύχη των υγροβιότοπων που διαθέτει η χώρα μας.
Δραστηριότητες της Ομάδας |
|
- Σύνθεση μαντινάδων με βασικό θέμα το νερό
- Δημιουργία - διακίνηση ημερολογίου.
- Ενημέρωση της Ομάδας από μέλη της οργάνωσης 'Δίκτυο Μεσόγειος- SOS ' σχετικά με τη διαχείριση του νερού(6/2/07).
- Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ζακύνθου (Φεβρουάριος 2007).
- Δημιουργία αφίσας με θέμα την εξοικονόμηση νερού.
- Συμμετοχή της Ομάδας σε πειραματικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ' Collage - εκπαιδευτικά παιχνίδια στην υπηρεσία της μάθησης' στα πλαίσια της δράσης e - learning .
- Εφαρμογή του παραπάνω προγράμματος στο Φόδελε υπό την επίβλεψη Καθηγητών ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και της συνεργασίας της Forthnet
- Δημιουργία αφίσας με επιλεγμένες μαντινάδες.
- Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ποροΐων, Σερρών( Μάϊος 2007)
- Δημιουργία Φυτολογίου.
- Συμμετοχή της Ομάδας με μαντινάδες στην ιστοσελίδα της οργάνωσης 'Δίκτυο Μεσόγειος- SOS '.
|
|
Παρουσίαση των θεμάτων στο σχολείο |
Ενημέρωση-Δίκτυο Μεσόγειος SOS |
|
|
Στο ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου |
Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά παιχνίδια |
|
|
Στο ΚΠΕ Ποροΐων |
Οι δράσεις της Π.Ο. στον τύπο |
Αξιολογώντας το πρόγραμμα με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς εκτιμούμε ότι οι στόχοι τους οποίους είχαμε θέσει κατά τη διάρκεια της εκπόνησής του επιτεύχθηκαν.
-
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά υδροβιότοπους με τη χλωρίδα και την πανίδα τους, να αποκτήσουν σχετική εμπειρία, να εμπλουτίσουν τη γνώση τους με την εξερεύνηση, μέτρηση, παρατήρηση, καταγραφή και κατανόηση της λειτουργίας των υγρότοπων.
-
Παίρνοντας μέρος οι μαθητές μας ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, πιστεύουμε ότι ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, έτσι ώστε να αναπτύξουν και στο μέλλον στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες θα συμβάλλουν στην προστασία της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και να συνειδητοποιήσουν ότι η ύπαρξη τους είναι αλληλένδετη με το οικοσύστημα.
-
Όσον αφορά τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, προσπαθήσαμε καθ'όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που ήταν σε εξέλιξη, να κρατάμε ενήμερους για τις δραστηριότητές μας τη σχολική κοινότητα, τους ενδιαφερόμενους φορείς και την τοπική κοινωνία με συνεχείς ανακοινώσεις και φωτογραφικό υλικό που διοχετεύαμε σταδιακά στον τοπικό τύπο.
|
Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα |
|
Οι μαθητές:Αλεξάκη Α., Βέλογλου Ν., Βενιανάκης Κ., Γενεδάκη Θ., Δαφνομήλη Α., Καραμπουρνιώτης Μ., Καρτσώνη Μ., Κασσωτάκη Μ., Κατσακού Α., Κατσαπρακάκη Θ., Κόγκου Α., Λεβεντάκη Β., Μανιάδης Α., Μπορμπαντωνάκη Κ., Νεραντζουλάκης Π., Νύκταρη Σ., Παναγιωτάκη Μ., Παντεμή Δ., Παπαδοπούλου Στ., Πατελάρου Β., Πατεράκης Μ., Σηφάκη Κ., Σκούφος Α., Τοψής Γ.
|
Συντονιστές Εκπαιδευτικοί:Κοκοτσάκη Α., Λαζαρίδου Α., Χρονάκη Φ.
|