"Κορώνεια - Βόλβη, Κρυμμένοι Θησαυροί"

Πειραματρικό Σχολείο Παν/μίου Θεσ/νίκης





Συνοπτικό Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων



ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2005: Ξεκινούν στα μέσα Οκτωβρίου οι συναντήσεις με τη Περιβαλλοντική Ομάδα, η οποία άρχισε να διαμορφώνεται από τα παιδιά της γ' γυμνασίου, παιδιά τα οποία είχαν συμμετάσχει πριν 2 χρόνια σε πρόγραμμα με θέμα το τρένο. Στις πρώτες συναντήσεις συζητήθηκε ο λόγος που συνεχίστηκε το θέμα των λιμνών και των υγροτόπων για δεύτερη συνεχή χρονιά. Ενημερώθηκαν τα παιδιά για τη δουλειά που έγινε με τη περσινή ΠΟ στο ίδιο θέμα και άρχισε η αποτύπωση με ζωγραφική, κολλάζ και λεζάντες τις εικόνες και τα συναισθήματα που είχαν για τη περιοχή αυτή.





Προτάθηκε να δημιουργηθεί ένα σύμβολο - σήμα της Περιβαλλοντικής Ομάδας και πραγματικά προέκυψαν προτάσεις που η κάθε μια αξιοποιήθηκε με διαφορετικό τρόπο. Έγινε καταγραφή των προσδοκιών και επιθυμιών που έχει η ΠΟ από το πρόγραμμα.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2005: Οι συναντήσεις έγιναν πιo συγκεκριμένες. Συζητήθηκε η έννοια της λεκάνης απορροής, παρουσιάστηκαν δορυφορικές εικόνες που εντυπωσίασαν και έγινε πιo κατανοητό το ανάγλυφο. Η ΠΟ άρχισε να προσδιορίζει τον τίτλο του προγράμματος με βάση τη διαπίστωση ότι το φυσικό περιβάλλον των λιμνών προσφέρει αμέτρητες ομορφιές και εκπλήξεις όπως χλωρίδα - πανίδα - λουτρά - χώρους ψυχαγωγίας και δραστηριοτήτων surfing - κωπηλασία - περίπατοι κλπ. Έτσι ο τίτλος του προγράμματος «Κορώνεια - Βόλβη, κρυμμένοι θησαυροί» έγινε το ερέθισμα για πολλές δραστηριότητες με κορύφωση το μεγάλο Περιβαλλοντικό Παιχνίδι.

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2005: Διαμορφώθηκε ερωτηματολόγιο που θα διερευνούσε την σχέση των μαθητών σχολείων της περιοχής γύρω από τις λίμνες. Παίχτηκε ένα παιχνίδι κίνησης, το παιχνίδι της τροφικής αλυσίδας, ώστε να γίνει κατανοητή βιωματικά η ισορροπία που διατηρείται στο περιβάλλον των λιμνών μέσω της τροφικής αλυσίδας. Ένα παιχνίδι που παίχτηκε στην αυλή του σχολείου με ενθουσιασμό. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ΚΠΕ Κορδελιού με αφορμή το θέμα «θερμαλισμός» μιας και ενδιέφερε η ενημέρωση για τις θερμές πηγές και τα ιαματικά λουτρά της περιοχής των λιμνών.

Παίχτηκαν παιχνίδια ρόλων, σχεδιάστηκε παρουσιάστηκε από τα μέλη της ΠΟ η δική τους λουτρόπολη. Η ΠΟ ομάδα έφυγε με αρκετό υλικό γύρω από τον θερμαλισμό.



ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2006: Οι μαθητές και μαθήτριες της Ομάδας συμπλήρωσαν από ένα φύλλο εργασίας ανατροψοδότησης γνώσεων γύρω από έννοιες που σχετίζονται με τις λίμνες όπως: Λεκάνη απορροής, οικοσύστημα, ευτροφισμός, η ζωή στη λίμνη, αξίες της λίμνης για τον άνθρωπο κά. Οργανώθηκε και διεξήχθη η πρώτη φάση από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με την ΠΟ. Ένα παιχνίδι που εξελίχθηκε στις αυλές και στο κτίριο του σχολείου που στο σύνολο του απετέλεσαν τη λεκάνη απορροής των λιμνών. Ένα παιχνίδι που υποκατέστησε την επίσκεψη στις λίμνες μιας και μας είχε απαγορευτεί κάθε δραστηριότητα κοντά σε αυτές.

Έγινε προετοιμασία του υλικού για την έκθεση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων.




ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2006: Παρουσιάστηκε η έκθεση στο φουαγιέ του σχολείου στις 2/2/2006 (Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων) και ενημερώθηκε η υπόλοιπη σχολική κοινότητα από την ομάδα ενημέρωσης της ΠΟ.
Η ΠΟ επισκέφθηκε έκθεση ψωτογραφίας για την ιστορία των Σιδηροδρόμων στον Ο.Λ.θ. μιας και σε προηγούμενη χρονιά τα ίδια παιδιά είχαν ασχοληθεί με το θέμα των τρένων και των σιδηροδρόμων. Έγινε συζήτηση και εντοπισμός των θεμάτων που θα απασχολούσαν την ΠΟ για αναζήτηση πηγών και ανάθεσης εργασιών. Δημιουργήθηκαν 5 ομάδες και ανέλαβαν την επεξεργασία των θεμάτων. Συμπληρώθηκε φύλλο αξιολόγησης της μέχρι τότε πορείας του προγράμματος.



ΜΑΡΤΙΟΣ 2006: Ημερήσια επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας, με συμμετοχή στο οργανωμένο και προσαρμοσμένο πρόγραμμα του ΚΠΕ, λόγω αποκλεισμού των επισκέψεων στους υγροτόπους (λίμνη του Άγρα). Το πρόγραμμα διεξήχθη στην περιοχή των καταρρακτών και στο ΚΠΕ και ενθουσίασε τα παιδιά που συμμετείχαν με μεγάλη διάθεση παρόλο που έβρεχε διαρκώς. Ενημερωτική συνάντηση με τον εκπρόσωπο της Νομαρχίας κ. Ελπέκο, που παρουσίασε την πρόταση ανάπλασης, σωτηρίας και διαχείρισης των λιμνών το «Μάστερ Πλαν 2». Έγινε συζήτηση γύρω από τις προτάσεις και τα συμπεράσματα της. Προετοιμασία για την επίσκεψη στο ΚΠΕ Ασωμάτων Λέσβου.

Συλλογή του έως τότε υλικού της ΠΟ για την παρουσίαση στο ΚΠΕ Ασωμάτων και στις προγραμματισμένες δραστηριότητες με το αντίστοιχο Πειραματικό Σχολείο της Mιmλήνης. Συνάντηση με τους γονείς για ενημέρωση. Ομιλία και συζήτηση από την Ορνιθολογική Εταιρεία για τα πουλιά των λιμνών. Στην εκδήλωση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου.



ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2006: Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ασωμάτων. Μετάβαση με τρένο στον Πειραιά και με πλοίο στη Mυτιλήνη. Επίσκεψη στο Πειραματικό Γυμνάσιο Mυτιλήνης και συμμετοχή στο 3ημερο πρόγραμμα του ΚΠΕ. Προετοιμασία για τη συμμετοχή στην παρουσίαση των προγραμμάτων ΠΕ που οργανώθηκε από τις υπεύθυνες της Διεύθυνσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.



ΜΑϊΟΣ 2006: Συμμετοχή στη παρουσίαση των προγραμμάτων ΠΕ στον Ο.Λ.Θ. (4-5-2006). Προετοιμασία για τη παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Περιβαλλοντικής Ομάδας. Αποφασίστηκε η παρουσίαση να γίνει με τη μορφή παιχνιδιού στο οποίο θα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές. Διεξαγωγή του μεγάλου περιβαλλοντικού παιχνιδιού που ενθουσίασε όλους όσους συμμετείχαν. (19-5-2006)

 

ΙΟΥΝΙΟΣ 2006: Συμμετοχή στις 5/6/2006, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, σε εκδήλωση του Φορέα Διαχείρισης λιμνών Κορώνειας και Βόλβης, με τον οποίο είχε αναπτυχθεί συνεργασία στη διάρκεια της χρονιάς, που έγινε στο χωριό Αγ. Βασίλειο στις όχθες της Κορώνειας. Έκθεση στο φουαγιέ του σχολείου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

 

Επιστροφή