"Κορώνεια - Βόλβη, Κρυμμένοι Θησαυροί"

Πειραματρικό Σχολείο Παν/μίου Θεσ/νίκης





Προτάσεις της Περιβαλλοντικής Ομάδας
Απόψεις των Μαθητών

 


Προτάσεις της Π.Ο. για τις Λίμνες...
 

- Πολύ αυστηρά μέτρα προστασίας των λιμνών από ομάδες υπεύθυνες για την προστασία του περιβάλλοντος.

- Να δημιουργηθεί χώρος κατάλληλος για τα χημικά, τοξικά απόβλητα. Επίσης να τοποθετηθούν φiλτρα.

- Περιορισμός της αλιείας και απαγόρευση κυνηγιού.

- Όλοι οι άνθρωποι, κυρίως όμως οι κάτοικοι που ζουν κοντά στις λίμνες, θα πρέπει να τις σέβονται και να φροντίζουν να τις κρατούν καθαρές.

- Να μην αντλείται το νερό από τις λίμνες ή έστω να μη γίνεται άσκοπη χρήση του νερού. Δηλαδή να φροντίζουμε να μη ξοδεύουμε περισσότερο νερό από όσο χρειαζόμαστε.

- Οι αγρότες να μαζεύουν νερό από τη βροχή σε ειδικές δεξαμενές για τα χωράφια τους και να μην παίρνουν από τις λίμνες.

- Τα εργοστάσια να πετούν τα λύματα τους σε ειδικά μέρη πχ κάδοι ειδικοί όπου θα καταστρέψονται, διότι εξαιτίας τους πεθαίνουν πάρα πολλά πουλιά κάθε χρόνο.

 

Απόψεις των μαθητών για το Πρόγραμμα...

" Από το πρόγραμμα που παρακολούθησα και ήμουν μέλος φέτος, έμαθα πολλά καινούργια πράγματα όπως: οι λίμνες είναι ζωντανοί οργανισμοί που κινδυνεύουν, αν δεν ληφθούν σοβαρά μέτρα άμεσα. Επίσης έμαθα πόσο σημαντικό είναι το υδάτινο περιβάλλον για τους ανθρώπους και τα ζώα. Ακόμη, έμαθα να συνεργάζομαι σε μεγαλύτερο βαθμό με τους συμμαθητές μου για να δημιουργηθεί κάτι καλύτερο και χρήσιμο ως προς το πρόγραμμα μας. Μέσα από το γέλιο, την πίεση, τον εκνευρισμό, το άγχος έμαθα ότι πάνω από όλα μετράει η φύση να είναι καλά ..."

"Πιστεύω ότι το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής ήταν πολύ χρήσιμο και πληροφοριακό. Έμαθα για τη χρησιμότητα της Κορώνειας και της Βόλβης και ότι πρέπει να σεβόμαστε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε γιατί εξαρτόμαστε από αυτό. Επίσης, έμαθα να συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου, μέσω των ομάδων που δημιουργήσαμε και mστεύω ότι ήρθαμε mo κοντά ο ένας στον άλλο κι επίσης δεθήκαμε περισσότερο. Το πρόγραμμα αυτό υπήρξε όχι μόνο ενημερωτικό, αλλά και διασκεδαστικό, καθώς ο τρόπος που γινόταν δεν ήταν σαν το μάθημα του σχολείου και δεν ήταν λίγες οι φορές που γελάσαμε κατά την ώρα της περιβαλλοντικής..."

"Από το πρόγραμμα που παρακολούθησα φέτος έμαθα ότι οι λίμνες χρειάζονται «φροντίδα» και προστασία ... Επίσης έμαθα ότι εξαιτίας των εργοστασίων τα λύματα συμβάλλουν στην εξαφάνιση πουλιών ή ακόμα προκαλούν και τον θάνατο. Τέλος έμαθα είδη πτηνών, φυτών γύρω από τις λίμνες, πως «εκμεταλλεύεται ο άνθρωπος τη λίμνη κτλ και επίσης έμαθα πώς να συνεργάζομαι, να γίνομαι ομάδα με τους συμμαθητές μου και να περνάω καλά..."

" Από το πρόγραμμα που παρακολούθησα και ήμουν μέλος φέτος, έμαθα πολλά καινούργια πράγματα όπως: οι λίμνες είναι ζωντανοί οργανισμοί που κινδυνεύουν, αν δεν ληφθούν σοβαρά μέτρα άμεσα. Επίσης έμαθα πόσο σημαντικό είναι το υδάτινο περιβάλλον για τους ανθρώπους και τα ζώα. Ακόμη, έμαθα να συνεργάζομαι σε μεγαλύτερο βαθμό με τους συμμαθητές μου για να δημιουργηθεί κάτι καλύτερο και χρήσιμο ως προς το πρόγραμμα μας. Μέσα από το γέλιο, την πίεση, τον εκνευρισμό, το άγχος έμαθα ότι πάνω από όλα μετράει η φύση να είναι καλά ..."

"Μέσα από το φετινό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης έμαθα πολλά πράγματα. Συγκεκριμένα: Πληροφορίες για τις λίμνες όπου μπορεί να μη τις μάθαινα ποτέ. Να εργάζομαι ομαδικά. Να μαθαίνω διασκεδάζοντας. Να προστατεύω το περιβάλλον..."


Κατά την επίσκεψη σrη Λέσβο έγινε επίσκεψη στα Ιαματικά Λουτρά Θερμών όπου ορισμένα μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας είχαν την εμπειρία ενός λουτρού. Ένας μαθητής περιγράφει:

"Η εμπειρία στο λουτρό ήταν για μένα πρωτόγνωρη. Δεν είχα ξαναπάει ποτέ σε λουτρό και από την ώρα που άκουσα για αυτή τη δραστηριότητα, είχα ενθουσιαστεί. Στην αρχή ντρεπόμουν λίγο αλλά μετά είπα «δεν έχω τίποτα να χάσω». Στην αρχή είχα επηρεαστεί αρνητικά διότι έλεγαν ότι τα λουτρά ήταν μόνο για τους ηλικιωμένους και φοβόμουν μήπως με κορόιδευαν. Τελικά η εμπειρία ήταν πολύ ωραία. Μόλις μπήκαμε στο λουτρό ένοιωσα λίγο περίεργα. Στην αρχή μου φάνηκε η ατμόσφαιρα λίγο αποπνικτική και η θερμοκρασία του νερού πολύ μεγάλη. Μετά όμως άρχισα να νοιώθω μια τεράστια ανακούφιση. Δεν ένοιωθα κανένα πόνο και ένοιωσα μια απόλυτη ηρεμία και ανακούφιση. Ήταν τόσο χαλαρωτικά που δεν ήθελα να φύγω τόσο γρήγορα (15 λεπτά). ΑΛλά ο κ. Άγγελος μας είπε ότι επειδή δεν ήμασταν συνηθισμένοι σε τέτοιες θερμοκρασίες και έτσι έπρεπε νε μείνουμε λίγη ώρα. Παρόλα αυτά εγώ το ευχαριστήθηκα με το παραπάνω και επίσης πιστεύω ότι διαψεύστηκαν όλοι όσοι έλεγαν ότι τα λουτρά είναι μόνο για τους ηλικιωμένους, διότι σε αυτό το λουτρό υπήρχαν και αρκετοί νέοι. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που θέλω να την ξαναζήσω πολλές φορές..."

"Φέτος 3η Γυμνασίου, τελειώνει μια σελίδα ακόμη από τη σχολική μου ζωή. Μια σελίδα γεμάτη αναμνήσεις, δυσάρεστες και ευχάριστες. Μια από τις ευχάριστες είναι η συμμετοχή μου στην ομάδα της περιβαλλοντικής. Έμαθα αρκετά πράγματα. Διαφόρων ειδών πουλιά και φυτά τα οποία ως τώρα αγνοούσα. Τους κινδύνους των λιμνών και τον τρόπο επίλυσης τους. Από τα διάφορα ενημερωτικά φυλλάδια που πήραμε έμαθα πώς να παρατηρώ τα πουλιά, πώς να συμπεριφέρομαι απέναντι στη φύση. Κέρδισα θαυμάσιες εκδρομές γεμάτες ψυχαγωγία, κούραση, επιμόρφωση. Κέρδισα τους συμμαθητές μου. Σ' αυτό το χρονικό διάστημα δεθήκαμε όλοι μας. Άτομα τα οποία με περικύκλωναν σε όλη μου τη σχολική χρονιά αλλά εγώ δεν έδινα σημασία, τώρα έχουν γίνει φίλοι, όπως επίσης τα άτομα που τα παρεξηγούσα, μένοντας και γνωρίζοντας τα καλύτερα, άλλαξα σχεδόν ολοκληρωτικά γνώμη γι' αυτά. Τελικά εκτός από το παιχνίδι και την εκπαίδευση, η ομάδα της περιβαλλοντικής μ' έμαθε τη συνεργασία και πάνω από όλα την καλή φιλία..."

 

Επιστροφή