ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
- Χωρισμός τηs περιβαλλοντικής ομάδας σε ομάδες. Καταμερισμός εργασιών.
- Επίσκεψη στο πεδίο μελέτης. Παρατήρηση, φωτογράφηση και καταγραφή
στοιχείων.
- Επαφή και ενημέρωση από φορείς (επιστήμονες, συνεργάτες, αρμόδιους
του μουσείου κ.λπ.).
-
Γνωριμία με τα όργανα συντήρησης και καθαρισμού απολιθωμάτων.
- Παρακολούθηση σχετικών σλάιτς.
- Καταγραφή φαινομένων και μετρήσεων για το κλίμα και σύγκριση με
το κλίμα που υπήρχε στην περιοχή πριν από 200.000 χρόνια σύμφωνα με
τα ευρήματα των παλαιοντολόγων.
- Xάραξη γεωπεριβαλλοντικών μονοπατιών (με τη βοήθεια του ιστορικού).
- Συνεντεύξεις από επιστήμονες, φορείς και κατοίκους.
- Μελέτη, συλλογή πληροφοριών, καταγραφή, φωτογράφηση της γεωμορφολογίας
του τοπίου και σύγκριση με το παρελθόν (στη φαντασία τους)
- Καταγραφή μύθων και ιστοριών για το θέμα.
- Eπεξεργασία του υλικού στην τάξη.
-
Δραστηριότητες, φύλλα εργασιών, συγκρίσεις.
- Σύγκριση και εξαγωγή συμπερασμάτων για την εξέλιξη τηs ζωής και
των γεωλογικών μεταβολών.
- Διατύπωση προτάσεων και παραγωγή εκπ/κού υλικού ώστε να αποτελέσει
υλικό για γνώση και για δραστηριότητεs μαθητών που επισκέπτονται το
μουσείο.
-
Παραγωγή φύλλων εργασίας και κατασκευών σχετικά με τα ευρήματα και
το χώρο.
-
Eκπ/κές επισκέψεις και γνωριμία με άλλους παρόμοιους χώρουs και φυσικά
διεξαγωγή συγκριτικών στοιχείων.
-
Προβολή του μουσείου με αφίσες, κείμενα στον τύπο, φωτογραφίες, διοργάνωση
ημερίδαs κ.λπ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Γνωστικοί
-
Να
μελετήσουν τιs αλλαγές στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
-
Να διερευνήσουν, να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την αλληλοσυσχέτιση
ανθρώπου, πολιτιστικού και βιοφυσικού περιβάλλοντος.
-
Να δημιουργηθούν γεωμυθολογικά μονοπάτια και να έρθουν σε επαφή και
με άλλα στον ελλαδικό χώρο.
-
Να μάθουν τη σημασία των όρων: μουσείο, παλαιοντολογία, γεωμορφές,
απολιθώματα, βιοποικιλότητα κ.λπ.
-
Να έρθουν σε επαφή με μύθους, ιστορίες, μυθοπλασίες, επιστήμη κ.λπ.
- Να γνωρίσουν παράγοντες που απειλούν τη βιοποικιλότητα καθώς και
πρακτικές διαχείρισής της στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Συvαισθηματικοί
- Να καλλιεργήσουν αισθητικά κριτήρια εμπνευσμένα από την αρμονία
τηs φύσης
και το ιδιαίτερο κάλλος του τοπικού περιβάλλοντος.
- Να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πολιτιστικών αξιών και την ανάπτυξη
γνώσεων για το περιβάλλον.
-
Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από θέματα τηs κληρονομιάς του γεωλογικού
παρελθόντος της γης.
-
Να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να εξάρoυν τη φαντασία τους και να αισθανθούν
τη χαρά της δημιουργίας.
Ψυχοκιvnτικοί
- Να αναπτύξoυν ικανότητες παρατήρησης, καταγραφής, ταξινόμησης
-
Να εξοικειωθoύν με μουσειοσκευή.
- Να ασκηθούν στη χρήση εποπτικού εκπ/κού υλικού.
Άλλοι
στόχοι:
-
Να
κοινωνικοποιηθούν και να συμμετάσχουν σε ομαδικές εργασίες.
- Να προσεγγίσουν διεπιστημονικά και διαθεματικά το θέμα.
-
Να εκτιμήσουν τη χειρωνακτική εργασία.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΟΣ Ή ΕΚΤΟΣ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ:
ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ
-
Θα γνωρίσουν τη μουσειοσκευή.
-
Θα στείλουν προτάσεις στον Υπεύθυνο του Μουσείου και του Δήμου.
- Μέσα από το διαδίκτυο θα προβάλλουν τους θησαυρούς του τόπου τους
σε άλλες σχολικές μονάδες.
- Θα ενημερωθούν από τους ειδικούς συνεργάτες και θα ενημερώσουν και
τους
γονείς τους σχετικά.
- Θα δημιουργήσουν καλλιτεχνήματα και θα τα εκθέσουν.
-
Θα γνωρίσουν καινούριο λεξιλόγιο σχετικά με την παλαιοντολογία, τα
απολιθώματα, τη βιοποικιλότητα καθώς και άλλες επιστήμες.
ΕΚΤΟΣ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ
-
Θα περιηγηθούν στο χώρο των ανασκαφών και θα υιοθετήσουν μέρος του.
- Θα παρατηρήσουν, θα συλλέξουν, θα συνθέσουν.
-
Θα κάνουν επισκέψεις εκτός νομού (Νάουσα, Καστοριά-Νόστιμο)
- Θα επισκεφτούν άλλο μουσείο στην πόλη των Γρεβενών.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΜΗΝΑΣ
|
ΣΥΝΟΨΗ
ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
1ος
μήνας
|
-
Συζήτηση
- Χωρισμός ομάδων
- Επίσκεψη στο πεδίο
- Καταγραφή του γεωμορφολογικού τοπίου
|
2ος
μήνας |
-
Ενημέρωση από συνεργάτες
- Καταγραφή στοιχείων
- Επεξεργασία |
3ος
μήνας |
-
Επίσκεψη στο μουσείο
- Ξενάγηση από τον ιστορικό
- Φωτογράφηση
και καταγραφή πληροφοριακού υλικού
- Χάραξη γεωμυθολογικού μονοπατιού
|
4ος
μήνας |
-
Συμπλήρωση φύλλων εργασίας
- Κατασκευή μακέταs |
5ος
μήνας |
-
Επίσκεψη ξανά στο χώρο των ανασκαφών - ξενάγηση
- Υιοθέτηση τμήματος του χώρου |
6ος
μήνας |
-
Σύνθεση των δραστηριοτήτων
- Παρουσίαση προγράμματος
- Αξιολόγηση
|
Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
1.
Στυλιανός Μητσιάνης
|
2.
Αικατερίνη Χατζηδάκη |
3.
Περιστέρα Σαράντη |
4.
Άντι Χαϊρούλλα |
5.
Ιωάννης Μπαταράς |
6.
Γεώργιος Σαράντης |
7.
Κρυσταλία Καραγιάννη |
8.
Ευαγγελία Χατζελευθεριάδου |
9.
Αγγελική Βλάχου |
10.
Κωνσταντίνα Καραγιάννη |
11.
Γεώργιος Μουσάς
|
12.
Ευανθία Πλιάκου |
13.
Λωρένα Χαϊρούλλα |
14.
Ιωσήφ Χατζελευθεριάδης |
15.
Κωνσταντίνα Λαζαρίδου |
16.
Αντώνιος Παπακώστας |
17.
Σαράντης Σαράντης |
18.
Μαριάνθη Τσιμνιοπούλου |