ΣΧΟΛΕΙΟ
2/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
24620 41292
ΦΑΞ
24620 41292
e-mail
mail@dim-ag-georg.gre.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 510 30
ΝΟΜΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
18
ΤΑΞΗ
Α'-ΣΤ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΩΤΩΝ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αθανάσιος Καραγιάννης
Βασιλική Κίτσιου
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

- Χωρισμός τηs περιβαλλοντικής ομάδας σε ομάδες. Καταμερισμός εργασιών.

- Επίσκεψη στο πεδίο μελέτης. Παρατήρηση, φωτογράφηση και καταγραφή στοιχείων.

- Επαφή και ενημέρωση από φορείς (επιστήμονες, συνεργάτες, αρμόδιους του μουσείου κ.λπ.).

- Γνωριμία με τα όργανα συντήρησης και καθαρισμού απολιθωμάτων.

- Παρακολούθηση σχετικών σλάιτς.

- Καταγραφή φαινομένων και μετρήσεων για το κλίμα και σύγκριση με το κλίμα που υπήρχε στην περιοχή πριν από 200.000 χρόνια σύμφωνα με τα ευρήματα των παλαιοντολόγων.

- Xάραξη γεωπεριβαλλοντικών μονοπατιών (με τη βοήθεια του ιστορικού).

- Συνεντεύξεις από επιστήμονες, φορείς και κατοίκους.

- Μελέτη, συλλογή πληροφοριών, καταγραφή, φωτογράφηση της γεωμορφο
λογίας του τοπίου και σύγκριση με το παρελθόν (στη φαντασία τους)

- Καταγραφή μύθων και ιστοριών για το θέμα.

- Eπεξεργασία του υλικού στην τάξη.

- Δραστηριότητες, φύλλα εργασιών, συγκρίσεις.

- Σύγκριση και εξαγωγή συμπερασμάτων για την εξέλιξη τηs ζωής και των γεωλογικών μεταβολών.

- Διατύπωση προτάσεων και παραγωγή εκπ/κού υλικού ώστε να αποτελέσει υλικό για γνώση και για δραστηριότητεs μαθητών που επισκέπτονται το μουσείο.

- Παραγωγή φύλλων εργασίας και κατασκευών σχετικά με τα ευρήματα και το χώρο.

- Eκπ/κές επισκέψεις και γνωριμία με άλλους παρόμοιους χώρουs και φυσικά διεξαγωγή συγκριτικών στοιχείων.

- Προβολή του μουσείου με αφίσες, κείμενα στον τύπο, φωτογραφίες, διοργάνωση ημερίδαs κ.λπ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Γνωστικοί

- Να μελετήσουν τιs αλλαγές στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

- Να διερευνήσουν, να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την αλληλοσυσχέτιση ανθρώπου, πολιτιστικού και βιοφυσικού περιβάλλοντος.

- Να δημιουργηθούν γεωμυθολογικά μονοπάτια και να έρθουν σε επαφή και με άλλα στον ελλαδικό χώρο.

- Να μάθουν τη σημασία των όρων: μουσείο, παλαιοντολογία, γεωμορφές, απολιθώματα, βιοποικιλότητα κ.λπ.

- Να έρθουν σε επαφή με μύθους, ιστορίες, μυθοπλασίες, επιστήμη κ.λπ.

- Να γνωρίσουν παράγοντες που απειλούν τη βιοποικιλότητα καθώς και πρακτικές διαχείρισής της στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Συvαισθηματικοί

- Να καλλιεργήσουν αισθητικά κριτήρια εμπνευσμένα από την αρμονία τηs φύ
σης και το ιδιαίτερο κάλλος του τοπικού περιβάλλοντος.

- Να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πολιτιστικών αξιών και την ανάπτυξη γνώσεων για το περιβάλλον.

- Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από θέματα τηs κληρονομιάς του γεωλογικού παρελθόντος της γης.

- Να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να εξάρoυν τη φαντασία τους και να αισθανθούν τη χαρά της δημιουργίας.

Ψυχοκιvnτικοί

- Να αναπτύξoυν ικανότητες παρατήρησης, καταγραφής, ταξινόμησης

- Να εξοικειωθoύν με μουσειοσκευή.

- Να ασκηθούν στη χρήση εποπτικού εκπ/κού υλικού.

Άλλοι στόχοι:

- Να κοινωνικοποιηθούν και να συμμετάσχουν σε ομαδικές εργασίες.

- Να προσεγγίσουν διεπιστημονικά και διαθεματικά το θέμα.

- Να εκτιμήσουν τη χειρωνακτική εργασία.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΟΣ Ή ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

- Θα γνωρίσουν τη μουσειοσκευή.

- Θα στείλουν προτάσεις στον Υπεύθυνο του Μουσείου και του Δήμου.

- Μέσα από το διαδίκτυο θα προβάλλουν τους θησαυρούς του τόπου τους σε άλλες σχολικές μονάδες.

- Θα ενημερωθούν από τους ειδικούς συνεργάτες και θα ενημερώσουν και
τους γονείς τους σχετικά.

- Θα δημιουργήσουν καλλιτεχνήματα και θα τα εκθέσουν.

- Θα γνωρίσουν καινούριο λεξιλόγιο σχετικά με την παλαιοντολογία, τα απολιθώματα, τη βιοποικιλότητα καθώς και άλλες επιστήμες.

ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

- Θα περιηγηθούν στο χώρο των ανασκαφών και θα υιοθετήσουν μέρος του.

- Θα παρατηρήσουν, θα συλλέξουν, θα συνθέσουν.

- Θα κάνουν επισκέψεις εκτός νομού (Νάουσα, Καστοριά-Νόστιμο)

- Θα επισκεφτούν άλλο μουσείο στην πόλη των Γρεβενών.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

ΜΗΝΑΣ
ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1ος μήνας

- Συζήτηση
- Χωρισμός ομάδων
- Επίσκεψη στο πεδίο
- Καταγραφή του γεωμορφολογικού τοπίου

2ος μήνας - Ενημέρωση από συνεργάτες
- Καταγραφή στοιχείων
- Επεξεργασία
3ος μήνας

- Επίσκεψη στο μουσείο
- Ξενάγηση από τον ιστορικό
-
Φωτογράφηση και καταγραφή πληροφοριακού υλικού
- Χάραξη γεωμυθολογικού μονοπατιού

4ος μήνας - Συμπλήρωση φύλλων εργασίας
- Κατασκευή μακέταs
5ος μήνας - Επίσκεψη ξανά στο χώρο των ανασκαφών - ξενάγηση
- Υιοθέτηση τμήματος του χώρου
6ος μήνας

- Σύνθεση των δραστηριοτήτων
- Παρουσίαση προγράμματος
- Αξ
ιολόγηση

• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Στυλιανός Μητσιάνης

2. Αικατερίνη Χατζηδάκη
3. Περιστέρα Σαράντη 4. Άντι Χαϊρούλλα
5. Ιωάννης Μπαταράς 6. Γεώργιος Σαράντης
7. Κρυσταλία Καραγιάννη 8. Ευαγγελία Χατζελευθεριάδου
9. Αγγελική Βλάχου 10. Κωνσταντίνα Καραγιάννη
11. Γεώργιος Μουσάς
12. Ευανθία Πλιάκου
13. Λωρένα Χαϊρούλλα 14. Ιωσήφ Χατζελευθεριάδης
15. Κωνσταντίνα Λαζαρίδου 16. Αντώνιος Παπακώστας
17. Σαράντης Σαράντης 18. Μαριάνθη Τσιμνιοπούλου
Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)