ΣΧΟΛΕΙΟ
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
23920 41237
ΦΑΞ
23920 44904
e-mail
mail@1dim-epanom.thess.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ 17
575 00 ΕΠΑΝΟΜΗ
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
http://dim-ag-sylla.ira.sch.gr
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
41
ΤΑΞΗ
Ε'-ΣΤ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΟΙ ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΠΑΝΟΜΗΣ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δημόκριτος Σαρβάνης
Περικλής Κατσαβός
Αθανάσιος Αγάογλου
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ:

Η σημασία των υγρότοπων στη λειτουργία του περιβάλλοντος και η αδιάλειπτη σχέση των κατοίκων με τους υγρότοπους της πόλης μας ήταν οι βασικοί λόγοι επιλογής του θέματος.

Β. ΣΚΟΠΟΙ - ΣΤΟΧΟΙ:

1. Να γνωρίσουν τα παιδιά την αξία των υγρότοπων για την ισορροπία του περιβάλλοντος.
2. Να γνωρίσουν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές του τόπου μας.
3. Να αγαπήσουν και να προστατέψουν τους υγρότοπους της περιοχής τους.
4. Να καταλάβουν ότι τα ίδια και το περιβάλλον αποτελούν το μέλλον του πλανήτη.
5. Να εμπλακούν άμεσα με εμπειρίες στη φύση.
6. Να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, κρτιτικής σκέψης και διατύπωσης άποψης.

Γ. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ:

- Σχέδιο εργασίας (project), ευαισθητοποίηση, χωρισμός σε ομάδες, συλλογή πληροφοριών, δραστηριότητες, συναντήσεις, φύλλα εργασίας και ερωτηματολόγιο, ομαδοποίηση υλικού, συμπεράσματα-προτάσεις, παρουσίαση.
- Άμεση παρατήρηση και μελέτη πεδίου με επισκέψεις και περιπάτους που θα πραγματοποιηθούν.
- Περιβαλλοντικά μονοπάτια. Οργανωμένες διαδρομές εκ των προτέρων με βιωματικά παιχνίδια και ζωγραφική.

Δ. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ:

1ος μήνας

- Μέσα στη σχολική τάξη συζήτηση που θα αποτελέσει βάση προβληματισμού και προγραμματισμού εργασιών σχετικά με τους υγρότοπους της περιοχής μας.

2ος μήνας

- Συλλογή πληροφοριών
- Συλλογή φωτογραφιών

3ος μήνας

- Ορισμός βασικών κανόνων εξερεύνησης της φύσης
- Επισκέψεις σε υγροβιότοπους άλλων περιοχών
- Επίσκεψη στο πεδίο μελέτης

4ος μήνας

- Εικαστική, λογοτεχνική και λαογραφική έκφραση

5ος μήνας

- Δημιουργία υλικού σε ψηφιακή μορφή, προετοιμασία και παρουσίαση των παραπάνω δραστηριοτήτων με διανομή των αποτελεσμάτων της ερευνητικής εργασίας

6ος μήνας

- Επιστολές σε φορείς με προτάσεις για προστασία των υγρότοπων Επανομής και ανάδειξή τους.

Ε. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:


1ος μήνας

Μέσω της συζήτησης και του ερωτηματολογίου γίνεται διερεύνηση του ομαδικού πνεύματος, της συλλογικής συνείδησης και των γνώσεων που αποκτήθηκαν. Εξέταση παραμέτρων που τέθηκαν, ανατροφοδότηση και, αν χρειστεί, αναδιατύπωση των στόχων. Παρουσίαση της εργασίας στην τοπική κοινωνία. Αποτίμηση αποτελεσμάτων του προγράμματος σε σχέση με τους στόχους που τέθηκαν.

• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Στέλιος Κουτρούδης 2. Σταυρούλα Γκάρου
3. Νικόλαος Δελίδης 4. Αντώνιος Κανούλας
5. Ευάγγελος Λάτσιος 6. Μαρία-Αικατερίνη Μαγγενάκη
7. Γεώργιος Μπουζίκας 8. Λευτέρης Παζαράς
9. Μιχαήλ-Γαβριήλ Σαρβάνης 10. Ντενίσα Σέντα
11. Αναστασία Σκυλίτση 12. Αργύρης Σταμνάς
13. Αστέριος Τζίνας 14. Χαρίκλεια Φρύδα
15. Θωμάς Φυτσιλής 16. Μαρία Τουτχαλιάν
17. Ευαγγελία Αποστόλου 18. Κωνσταντίνος Βάγγος
19. Αναστασία Γέργου 20. Αντώνιος Γιαμουστάρης
21. Γρηγόριος Γιαμουστάρης 22. Ιωάννης Γιαμουστάρης
23. Στυλιανός Γιαμουστάρης 24. Άγγελος Ιατρού
25. Βασιλική Κάγκα 26. Νικολέτα Καραφυίζη
27. Κωνσταντίνος Καραγκιόζης 28. Αναστάσιος Κουλακιώτης
29. Αντώνιος Λειβαδιώτης 30. Δημήτριος Μαλασάς
31. Απόστολος Μπουλντής 32. Θωμάς Ντόμπουρλου
33. Αργύριος Παζαράς 34. Μαρία Παντελίδου
35. Ιωάννης Ταντίκης 36. Δημήτριος Τατανάρης
37. Βασιλεία Τζίνα 38. Ευαγγελία Τζίνα
39. Χρήστος Τσάκαλος 40. Νικόλαος Τσακμακάς
41. Δημήτριος Χαλιάπας

OI ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΜΑΣ




Ο  υγρότοπος  στο  Φανάρι


Ο  υγρότοπος  του Πάλιουρα

Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ ΜΑΣ

- Βιολογική 
   - Βελτιωτική της ποιότητας νερού
  - Αντιπλημμυρική
  - Επιστημονική
   - Εκπαιδευτική
- Πολιτισμική
- Βελτιωτική του κλίματος

ΚΙΝΔΥΝΟΙ



Τσιμέντο στους υγρότοπους = καταστροφή

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ ΜΑΣ










- Να σταματήσει η ρίψη σκουπιδιών και μπάζων
- Να σταματήσει η διέλευση οχημάτων και μοτοσυκλετών  μέσα  από  τον  υγρότοπο
-
Να δημιουργηθεί δρόμος που οδηγεί στο Φάρο έξω από την καρδιά του υγρότοπου
-
Να  σταματήσει η αλόγιστη χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων

NATURA 2000
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
AΝΑΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ ΜΑΣ

- Να δημιουργηθεί Κέντρο Πληροφόρησης- Ενημέρωσης
- Να τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες
-
Να δημιουργηθούν οικολογικά μονοπάτια
- Να κατασκευαστούν οικολογικά παρατηρητήρια







- .Ας  προστατεύσουμε  τους υγροτόπους μας!
- Ας  σεβαστούμε το περιβάλλον!.
- Ας  διατηρήσουμε τον οικολογικό μας πλούτο!
.
- Ας φροντίσουμε για τον τόπο μας, γιατί πραγματικά το αξίζει!


Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)