ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΧΩΡΙΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
28420 31284
ΦΑΞ
28420 31284
e-mail
mail@dim-katchoriou.las.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΚΑΤΩ ΧΩΡΙΟ
722 00 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
11
ΤΑΞΗ
Γ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΚΥΝΗΓΙ ΚΑΙ ΦΥΣΗ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Μαρία Δασκαλάκη
Παναγιώτης Χατζηδάκης
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ


- Να αποκτήσουν γνώσεις για το φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα για τα προβλήματα που συνδέονται με τη δραστηριότητα του κυνηγού (βιολογική ισορροπία - εξαφάνιση ειδών - αλληλεξάρτηση του ανθρώπου με το περιβάλλον του)

- Να μάθουν ότι τα ζώα που κυνηγά ο άνθρωπος αποτελούν κομμάτι της φύσης που είναι οργανικά δεμένο με αλληλεξάρτηση με ένα ευρύτερο φυσικό περιβάλλον

- Να αναπτύξουν ολιστική αντίληψη για τον κόσμο

- Να γνωρίσουν τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν θήραμα για τους κυνηγούς στην περιοχή μας και σε άλλες περιοχές. Να διαπιστώσουν ότι κάθε πλάσμα μέσα στη φύση έχει συγκεκριμένο τόπο και τρόπο ζωής ο οποίος εξαρτάται από το γύρω περιβάλλον και τα άλλα έμβια όντα

- Να μάθουν για τη βιολογική ισορροπία και τις τροφικές αλυσίδες

- Να κατανοήσουν την έννοια οικοσύστημα

- Να μάθουν τι σημαίνει "απειλούμενα είδη", "εξαφάνιση ζώων" επεκτείνοντας τις γνώσεις τους από το "τώρα" στο "άλλοτε" και από το "εδώ" στο "αλλού"

- Να αποκτήσουν γνώσεις για τη νομοθεσία που υπάρχει σχετικά με το κυνήγι, τη λαθροθηρία, τα προστατευόμενα είδη και τις προστατευόμενες περιοχές

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

- Να βιώσουν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής τους με τρόπο άμεσο και δημιουργικό και να το κατανοήσουν, γιατί "φροντίζω αυτό που αγαπώ και αγαπώ αυτό που καταλαβαίνω"

- Να προβληματιστούν από τις διαφορετικές αντιλήψεις που υπάρχουν γύρω από το θέμα, να βιώσουν εννοιολογικές συγκρούσεις ώστε να επιχειρηματολογήσουν και να ανατρέψουν πρότερες αναπαραστάσεις, στάσεις και απόψεις

- Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα

- Να καλλιεργήσουν αισθήματα ευγνωμοσύνης προς τη φύση που τόσο απλόχερα μας δίνει τα αγαθά της

- Να δεσμευτούν για την προστασία των φυσικών πόρων

- Να αναπτύξουν την υπευθυνότητα για ατομική εμπλοκή και συμμετοχή στη διατήρηση και βελτίωση του περιβάλλοντος

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ

- Ανάληψη πρωτοβουλιών και οργάνωση δράσης από τα παιδιά

- Ανάπτυξη συνεργατικότητας, συνεργασίας, άσκηση στην επίλυση συγκρούσεων και διαφωνιών, στη σύνθεση απόψεων. Να ασκηθούν στη συλλογή πληροφοριών (ποιος; πού;)

- Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης των παιδιών

- Καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας

- Επαφή των παιδιών με ενήλικες για συλλογή πληροφοριών και ανταλλαγή απόψεων

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

- Το κυνήγι στην περιοχή μας - Είδη θηραμάτων - Ποια είναι και ποιοι είναι οι βιότοποί τους

- Το κυνήγι στην υπόλοιπη Ελλάδα. Άλλα θηράματα που ζουν σε άλλες περιοχές της πατρίδας μας. Οι βιότοποί τους κι άλλα στοιχεία (πληθυσμοί, προστασία κ.λπ.).

- Βιολογική ισορροπία στη φύση - Οικοσυστήματα - Τροφικές αλυσίδες - Θηρευτές και θηράματα

- Προστατευόμενα είδη και περιοχές στην Ελλάδα. Νομοθεσία και Δίκτυα.

- Απειλούμενα είδη σ' όλο τον κόσμο από το ανεξέλεγκτο κυνήγι

- Αγωγή του καταναλωτή (γούνες, δέρμα, διατροφικές επιλογές, αντικείμενα από οστά ή κέρατα ζώων, τα ζώα ως πειραματόζωα, αιχμαλωσία σε τσίρκο και ζωολογικούς κήπους). Καταστροφές σε οικοσυστήματα για δημιουργία συλλόγων.

- Το κυνήγι στην ιστορία του ανθρώπου. Ο άνθρωπος τροφοσυλλέκτης - κυνηγός.

- Το κυνήγι στην τοπική ιστορία (Πώς κυνηγούσαν οι παππούδες μας - Ιστορίες... κυνηγών, μαντινάδες, παροιμίες, συνταγές)

- Το κυνήγι στην αρχαιότητα, θηράματα, μυθολογία, λατρεία - ιερά δάση - θεότητες
Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)