ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΤΥΚΑΜΠΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Β/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2410 971587
ΦΑΞ
2410 971587
e-mail
mail@gym-platyk.lar.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΛΑΤΥΚΑΜΠΟΣ 400 09
ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
35
ΤΑΞΗ
Γ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2005-06, 2006-07
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΥΔΡΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Νίκη Καμάρα
Βασίλειος Πέτσας
Γραμμάτω ΤσιλούΛη
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:

Το σχολείο μας βρίσκεται στο κέντρο σχεδόν του Θεσσαλικού κάμπου, στον Πλατύκαμπο της Λάρισας. Τα τελευταία χρόνια οι εντατικές μονοκαλλιέργειες του βαμβακιού κυρίως, στην περιοχή, οδήγησαν στην εξάντληση των αποθεμάτων του νερού (στο συμπέρασμα αυτό φτάσαμε μετά από έρευνα που κάναμε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος για το βαμβάκι κατά το προηγούμενο σχολικό έτος) και τη ρύπανσή του από την υπερβολική χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.

Συγχρόνως η αλλαγή στήριξης της ελληνικής γεωργίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής οδηγούν τους αγρότες σε νέα κατάσταση που απαιτεί προσαρμογές.

Θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τη δυνατότητα μετατροπής της συμβατικής γεωργίας ή μέρος της σε βιολογική αφού πρώτα προσεγγίσουμε και γνωρίσουμε τι είναι η βιολογική γεωργία, ποια είναι τα κίνητρα για έναν παραγωγό, ποια προϊόντα λέγονται βιολογικά, ποια είναι η θρεπτική τους αξία, ποια είναι η τιμή τους, πώς ελέγχουμε την αυθεντικότητά τους, πού μπορούμε να τα βρούμε κ.λπ.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

- Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι οι εντατικές μονοκαλλιέργειες όπως το βαμβάκι, οδήγησαν στην υπεράντληση των υδάτων και στην ρύπανσή τους από την αλόγιστη χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων

- Να γνωρίσουν οι μαθητές την βιολογική γεωργία, να κατανοήσουν την έννοια της βιοποικιλότητας, να προσεγγίσουν τα βιολογικά προϊόντα έτσι ώστε σαν αυριανοί παραγωγοί να τα καλλιεργήσουν και σαν αυριανοί καταναλωτές να τα καταναλώσουν

- Να δουν την περιοχή τους όχι σαν μια έκταση μόνο προς οικονομική εκμετάλλευση, αλλά σαν μια πραγματικότητα όπου γεννιούνται, αναπτύσσονται και αναπαράγονται ζωντανοί οργανισμοί, με ένα παρελθόν, με ένα παρόν που έχει αλλάξει ριζικά και ένα μέλλον που εξαρτάται και από τους ίδιους

- Να γνωρίσουν τα επιδοτούμενα προγράμματα ολοκληρωμένης διαχείρισης αγροτικών προϊόντων και να ζητήσουν να εφαρμοστούν από τους τοπικούς καλλιεργητές

- Να επισημάνουν την ανάγκη για βιώσιμη γεωργία με άμεσο στόχο την προστασία των νερών και του περιβάλλοντος γενικά

ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Μερικές από τις μεθόδους υλοποίησης του προγράμματος αναφέρονται παρακάτω:

- Αναζήτηση και χρήση στοιχείων από το πρόγραμμα Π.Ε. της προηγούμενης χρονιάς, σχετικών με την καλλιέργεια του βαμβακιού στον Πλατύκαμπο

- Συλλογή δειγμάτων εδάφους και νερού και εργαστηριακές αναλύσεις στο ΕΘΙΑΓΕ

- Εργασίες πεδίου στα χωράφια της περιοχής (παρατήρηση και φωτογράφηση, ενημέρωση από τους καλλιεργητές για τις καλλιέργειες, την φυτοπροστασία χωρίς αγροχημικά, τον τρόπο ποτίσματος κ.λπ.)

- Καλλιέργεια κηπευτικών σε χώρο του σχολείου

• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Χρήστος Αγριαδέλης

2. Φάνης Γαρυφαλλόπουλος
3. Παναγιώτης Γιαννόπουλος 4. Αχιλεία Γκουλιάκου
5. Βάϊα Γκουνέλα 6. Αποστόλης Γουρνάρης
7. Φανή Γουργιώτη 8. Αντώνης Δαλαμπύρας
9. Κλέαρχος Θυμάκης 10. Ιωάννα Καραπιπέρη
11. Δήμητρα Κόλια
12. Κώστας Κουτσικούλης
13. Γιώργος Νανούλης 14. Εύη Ουγιάρου
15. Χρήστος Παπαναγιώτου 16. Αστέριος Παπαστεργίου
17. Βάσω Παπαχατζή 18. Κλαούντια Πρίφτη
19. Δήμητρα Σαμαρά 20. Ευαγγελία Σταθάκου
21. Κατερίνα Στεργιούλη 22. Ελένη Σωτηριάδη
23. Δήμητρα Σωτηρούλη 24. Κατερίνα Τριτάρη
25. Κωνσταντίνος Τσίκας 26. Χριστίνα Τσικιργιώτη
27. Παναγιώτα Τσινούλη 28. Χρυσοβαλάντω Φλώρου
29. Θεοχάρης Χαρισούλης

30. Ανδρονίκη Χατζηθεοχάρη

31. Αγορίτσα Κουτσαφτούλη 32. Κωνσταντίνος Παγγέας
33. Βασίλειος Πριμικύρης 34. Χρήστος Α. Ρέψης
35. Χρήστος Γ. Ρέψης

Εγκεκριμένο Σχολικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ)