ΣΧΟΛΕΙΟ
8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

A/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ - 2ο ΓΡΑΦΕΙΟ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2810 245816
ΦΑΞ
2810 245816
e-mail
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Εμμ. Ξάνθου 13
713 07 Ηράκλειο Κρήτης
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
19
ΤΑΞΗ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2007-08, 2008-2009
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Μαριάνθη Ατσαλή

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κριτήρια επιλογής του θέματος είναι
:


1. Αισθητικά
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, ο σχολικός κήπος μας φυτεύτηκε με διάφορα αρωματικά φυτά, χαρουπιές οπωροφόρα κ.ά. Ένα σχολείο  σε αστική περιοχή αναβαθμίστηκε! Το περιβάλλον της σχολικής αυλής με το φύτεμα του σχολικού κήπου ομόρφυνε. Καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων εμπνευσμένα από το εγγύς περιβάλλον.
2.
Γνωστικά και ψυχοκινητικά 
Δυνατότητα των νηπίων να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν, να φροντίσουν, να πειραματιστούν, να ταξινομήσουν και να αποκτήσουν άμεσα γνώσεις μέσα στο σχολείο, να κατανοήσουν τις πρακτικές διαχείρισης που απειλούν το φυσικό περιβάλλον.
3. Κοινωνικο-συναισθηματικά
Κοινωνικοποίηση των μαθητών με τη συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες. Συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας της ύπαρξης του κόσμου των φυτών. Δημιουργία στάσεων, αξιών και συμπεριφορών.
4.
Γεωγραφικά
Η σπάνια χλωρίδα της Κρήτης με τα ενδημικά φυτά της που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν λόγω της εντατικοποίησης της καλλιέργειας της γης, αλλά και της υπερβόσκησης έχουν υποβαθμίσει το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας με συνέπειες για την ίδια τη ζωή.

Στόχοι του προγράμματος:

- Να γνωρίσουν τον κόσμο των φυτών του τόπου μας, να τον εξερευνήσουν, να μάθουν τα μυστικά του και τη σχέση του με τη ζωή στον πλανήτη.
- Να αντιληφθούν την ανάγκη για την προστασία του.
- Να συνεργαστούν και να έρθουν σε επαφή με φορείς.
- Να απολαύσουν τη διαδικασία μάθησης με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.
- Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της συνεργασίας όλων μας στη συμβολή για τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος του τόπου μας.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών.

Τα παιδιά θα χωριστούν σε τρεις ομάδες των πέντε και σε μια ομάδα των τεσσάρων. Κάθε ομάδα θα αναλάβει να συγκεντρώσει πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό σχετικό με το θέμα μας. Επίσης θα ετοιμάσουμε το "ιστόγραμμα" με τις προτάσεις των παιδιών για όσα θέλουν να μάθουν για τα φυτά.
 
Με βάση λοιπόν τις προτάσεις των παιδιών θα γίνει ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων. Θα χρησιμοποιήσουμε έντυπο υλικό, βιβλία, περιοδικά, κασέτες και CDRom. Θα πειραματιστούμε με διάφορα υλικά. Θα πραγματοποιήσουμε επίσκεψη σε περιοχή που είναι κοντά μας. Στην επίσκεψη μας θα συλλέξουμε φυσικά υλικά και θα τα αξιοποιήσουμε. Θα επισκεφθούμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου που φιλοξενεί πολλά είδη από τα φυτά  της Κρήτης και θα παρακολουθήσουμε διαδραστικό πρόγραμμα που αναφέρεται στο οικοσύστημα της Μεσογείου. Θα επισκεφτούμε το φυτώριο Ηρακλείου. Θα συνεργαστούμε με τη δασική υπηρεσία Ηρακλείου. Το σχολείο μας θα επισκεφτεί δασολόγος, γεωπόνος και παππούς μαθητή που θα μας μιλήσει για τη φύση του τόπου μας όταν αυτός ήταν παιδί.  Τα παιδιά θα εκφράσουν τις γνώσεις που απόκτησαν από την ενασχόληση με το θέμα, με καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ζωγραφική, κολλάζ, ποιήματα, παραμύθια, δραματοποιήσεις, κουκλοθέατρο.

Θα γίνουν δραστηριότητες μαθηματικών, γλώσσας, φυσικών επιστημών, αισθητικής αγωγής, φυσικής αγωγής και πληροφορικής.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Η διδακτική προσέγγιση την οποία θα ακολουθήσουμε, είναι η μέθοδος του Σχεδίου Εργασίας και  αvταπoκρίνεται στις ανάγκες του προγράμματος.

Με το Σχέδιο Εργασίας θα αναζητήσουμε συστηματικά διαθεματικές συνδέσεις. Το Σχέδιο Εργασίας είναι μία οργανωμένη εμπειρία μάθησης στην οποία οι μαθητές προτείνουν αυτά που θέλουν να μάθουν. Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο οφείλουμε να ακούσουμε προσεκτικά τις ιδέες και τις προτάσεις των μαθητών και να τις υλοποιήσουμε.

Επίσης οι επιμέρους μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν είναι:
1. Ε
ρευνητική Μέθοδος
2. Πειραματική Μέθοδος
3. Παιχνίδια προσομοίωσης
4. Περιβαλλοντικό Μονοπάτι
5. Επίλυση Προβλήματος
6.  Μελέτη Πεδίου

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από το Μάρτη μέχρι τον Ιούνιο του 2008. Θα αξιολογηθεί και θα κλείσει με την παρουσίαση του στο τέλος της σχολικής χρονιάς.


ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:

ΠΡΟΝΗΠΙΑ
1. Βασίλης Αμανάκης 2. Μάνθος Βεγόπουλος
3. Παντελής Βεγόπουλος 4. Αλέξανδρος Καλιτζής
5. Χρήστος Καλιτζής 6. Νάσια Λίτινα
7. Ελένη Λυρώνη 8. Ηρώ Μανουσάκη
9. Αλέξανδρος Παπαδάκης 10. Αργυρώ Πρινάρη
ΝΗΠΙΑ
11. Μαρία Βαρβάτση 12. Ραφαέλα Λατζουράκη
13. Μύρωνας Λίτινας 14. Μαρία Μακάκη
15. Εμιλιάνο Μάρα 16. Κωνσταντίνος Μητσόπουλος
17. Μαριγιάννα Νικολιδάκη 18. Ντένι Σαμπάνι
19. Μαρία Ταβλαδωράκη

σχολική χρονιά 2008-2009