ΚΠΕ Καστοριάς


Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. "Λίμνες:Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε."

13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου

Τίτλος Προγράμματος:

"Χορεύοντας με το Νερό"






ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ





Έγινε αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές που συμμετείχαν αλλά και τους καθηγητές.
Μετά από την αξιολόγηση του προγράμματος από εμάς τους μαθητές προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

Με την υλοποίηση του προγράμματός μας πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι στόχοι που είχαν καθοριστεί με την έναρξη του προγράμματος.
Δουλέψαμε ομαδικά και συνεργαστήκαμε μεταξύ μας.
Ήρθαμε σε επαφή με κατοίκους, ειδικούς και υπηρεσίες και επισκεφτήκαμε ειδικούς χώρους.
Μέσα σε ζεστό κλίμα εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας, συνεννόησης και φιλίας προσπαθήσαμε με μεράκι και καλή διάθεση να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας.
Χρησιμοποιήθηκαν αρκετές μέθοδοι προσέγγισης, όπως δραματοποίηση, ερωτηματολόγια, διαλέξεις, βιωματικές ασκήσεις, προβολές, διαφήμιση, συζήτηση, ζωγραφική, κολάζ, δημιουργία ομάδων.
Αποκτήσαμε γνώσεις για…τις φυσικοχημικές ιδιότητες του νερού, τον τρόπο δημιουργίας του νερού στη γη, τον κύκλο του νερού, το ρόλο του νερού στις ανθρώπινες κοινωνίες.
Συνειδητοποιήσαμε τη σπουδαιότητα του νερού για τη φύση και τον άνθρωπο καθώς και τον ιστορικό – πολιτισμικό του χαρακτήρα.
Αποκτήσαμε ευαισθησία για την υδατοοικονομία και προστασία του υγροτόπου.
Αναπτύξαμε κλίμα φιλίας, συνεργασίας και εποικοδομητικής συζήτησης μέσα στην ομάδα μεταξύ μας, αλλά και με τους καθηγητές.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 




Ξεκινήσαμε με ασκήσεις αυτογνωσίας, επικοινωνίας και αυτοεκτίμησης, προσπαθώντας και θέλοντας να διδάξουμε στα παιδιά, να ψάχνουν τον εαυτό τους και τον εξωτερικό τους κόσμο, αλλά και να μπορούν να καταθέτουν την άποψή τους χωρίς να φοβούνται.

Είμαστε σίγουροι ότι όλοι μας πήραμε τα ερεθίσματα εκείνα που θα μας επιτρέψουν να ευαισθητοποιηθούμε περισσότερο και να αλλάξουμε στάση και συμπεριφορά.

Ολοκληρώνοντας, ζητήθηκε από τους μαθητές να κάνουν τη δική τους αξιολόγηση στο πρόγραμμα. Η ικανοποίηση για μας, τους υπεύθυνους καθηγητές, ήταν μεγάλη όταν διαπιστώσαμε ότι αυτό το οποίο επιδιώκαμε από την αρχή το πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό.

Πετύχαμε την συνεργασία, την ζεστασιά, την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία, τη διασκέδαση και γενικά την κατάθεση ψυχής.

Καταφέραμε να εντάξουμε στην ομάδα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, όχι καλούς μαθητές, οι οποίοι στην πορεία είχαν μια θετική εξέλιξη.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι από την αρχή του προγράμματος μέχρι και την τελευταία συνάντηση η συμμετοχή των μαθητών ήταν μεγάλη.

Η πολύ καλή σχέση που αναπτύχτηκε ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές πιστεύουμε ότι είχε αυτό το αποτέλεσμα.


Επίσης ένα κίνητρο για τους μαθητές είναι οι επισκέψεις, οι εκδρομές, οι διαλέξεις, συζητήσεις και γενικά ότι ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια του σχολείου.

 

Επιστροφή