ΚΠΕ Καστοριάς


Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. "Λίμνες:Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε."

13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου

Τίτλος Προγράμματος:

"Χορεύοντας με το Νερό"


Διάρκεια Προγράμματος: 2009 - 2010


Συνεχίστηκε και για το σχολικό έτος 2009-2010 το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ». Σε αυτό συμμετείχαν μαθητές με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Νικολάου Δήμητρα και την κ. Νεονάκη Δήμητρα. Επιλέξαμε να συνεχίσουμε το ίδιο πρόγραμμα θεωρώντας ότι δεν είχαμε ολοκληρώσει την προηγούμενη χρονιά.
Ξεκινήσαμε με κέφι και διάθεση για να φτάσουμε τους στόχους μας. Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες που αναπτύξαμε ενημερωθήκαμε, δημιουργήσαμε, αλλά βγάλαμε και συμπεράσματα, προτείναμε λύσεις και αξιολογήσαμε το πρόγραμμα και είδαμε τα θετικά και τα αρνητικά.


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ-ΣΚΟΠΟΣ

Το νερό είναι πηγή ζωής, ιδιαίτερα πολύτιμη και απαραίτητη για κάθε έμβιο ον πάνω στη γη. Δυστυχώς στις μέρες μας, εξαιτίας της ανεύθυνης συμπεριφοράς μας απέναντι στη φύση, καταφέραμε να προκαλέσουμε ακόμα και την αλλαγή στις κλιματολογικές συνθήκες και κατά συνέπεια και χαμηλότερες βροχοπτώσεις. Επιπλέον τα ποτάμια κινδυνεύουν να στερέψουν, το οικοσύστημα κινδυνεύει να καταστραφεί, αφού η ανθρωπογενής παρέμβαση είναι παντού φανερή. Οι συνέπειες του νερού από τα καιρικά φαινόμενα (καταιγίδες-πλημμύρες-χιόνια-κ.λπ.).


ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Να γνωρίσουν οι μαθητές τη ροή και τη διαδρομή του νερού, τη χρησιμότητα του στον άνθρωπο, καθώς και τι αναπτύσσεται στην πορεία του (υδροβιότοποι – χλωρίδα – πανίδα). Πώς επηρεάζει το νερό τη ζωή των ανθρώπων (οικονομικά – πολιτιστικά – κοινωνικά). Ποτάμια, φράγματα, λίμνες της Κρήτης.


ΕΙΔΙΚΟΙ (ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ) ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

- Ευαισθητοποίηση των μαθητών και συνειδητοποιημένη κατανάλωση νερού.
- Τρόπος εξοικονόμησης νερού.
- Ευαισθητοποίηση μαθητών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης τους που τόσο επιτακτικά απασχολούν σήμερα όσο ποτέ άλλοτε.
- Βιωματικές ασκήσεις – κοινωνικοποίηση-ομαδικότητα-αυτοεκτίμηση
συνεργασία με άλλους φορείς.
- Συμμετοχή.
- Γνωριμία με τα ποτάμια, λίμνες, φράγματα, υγροτόπους Κρήτης.


ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Ομάδες εργασίας - Έρευνα - Συλλογή πληροφοριών - Ταξινόμηση - Φωτογραφίες - Ερωτηματολόγιο-Φύλλα εργασίας - Κολάζ - Ζωγραφική - Συνεντεύξεις - Παιχνίδια - Ημερολόγιο - Προβολές Δραματοποίηση - Επισκέψεις - Εκδρομές - Εκδηλώσεις.






Για το θέμα-πρόβλημα του νερού εμείς οι μαθητές προτείνουμε...

  • ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΗΣ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΝΕΡΟ
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΝΕΡΟΥ: ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΝΕΡΟΥ
  • ΘΕΣΠΙΣΗ ΝΟΜΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ
  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ
  • ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

 

 

Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα

Η ομάδα μας αποτελείται από μαθητές των Α4, Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Γ2, Γ5 τμημάτων του σχολείου μας και τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς: κ. Νικολάου Δ. και την κ. Νεονάκη Δ.



Επιστροφή
Συμμετοχές 2009 - 10