11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης

Τίτλος Προγράμματος:
"Λίμνες - Οι Πολιτείες του Νερού"

 

Συνοπτική Περιγραφή
του Προγράμματος


Κριτήρια Επιλογής Θέματος

Οι βασικοί λόγοι που μας ώθησαν να επιλέξouμε το θέμα "ΛIMNEΣ!-ΠOΛΙlΤΈIEΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ" είναι οι παρακάτω:

- Η πεποίθηση ότι οι υγρότοποι και η βιοκοινωνία τους, που απαρτiζoυν ένα εκπληκτικό οικοσύστημα της φύσης, εiναι ανεκτίμητης σημασίας για τη ζωή του ανθρώπου.
- Η επιθυμία των μαθητών μας να γνωρίσουν τη "Λίμνη" ως ένα γεωφυσικό φαινόμενο το οποίο δεν είναι αρκετά εκτεταμένο στον τόπο μας και επομένως οι γνώσεις τους γι' αυτό είναι ελλιπεiς.
- Θεωρώντας ως δεδομένη την αγάπη των παιδιών στο υγρό στοιχείο, σκεφθήκαμε ότι με το θέμα αυτό παράλληλα με την ψυχαγωγία τους, θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη χλωρiδα και την πανίδα των λιμνών αλλά προπάντων θα ευαισθητοποιηθούν για την τύχη των υγρότοπων που διαθέτει η χώρα μας.
- Η διαπίστωση ότι το θέμα αυτό παρουσιάζει το πλεoνέκτημα της διεπιστημονικής αντιμετώπισης και επoμέvως δίνει την ευκαιρία για εμπλοκή σε αυτό πολλών παραγόντων που έχουν σχέση τόσο με το σχολείο όσο και με την τοπική κoινωνiα.

Στόχοι του Προγράμματος:

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣTΌΧΟΙ

- Διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, ομαδικότητας,
αλληλοεκτίμησης και φιλίας μεταξύ των μαθητών που συμμετέχουν στην ομάδα
- Aνάπτυξη δημιoυρyικής- κριτικής σκέψης
- Εμπλουτισμός γνώσεων αλλά και καλλιέργεια δεξιοτήτων
- Ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και συνειδητοποίηση ότι επιβάλλεται η προστασία της φύσης για τη συνέχιση της ζωής μας
- Ψυχαγωγία και εκτόνωση από τov καθημερινό φόρτο εργασίας που απαιτεί ο ρόλος τους ως μαθητές
- Άνοιγμα στην τοπική κοινωνία και ανάπτυξη συνεργασίας με διάφορoυς φορείς που έχουν σχέση με το θέμα μας

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

- Ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, έτσι ώστε να αναπτυχθούν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες θα συμβάλλουν στην προστασία της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και να συνειδητοποιήσoυν ότι το μέλλον τους είναι αλληλένδετο με το οικοσύστημα
- Να γνωρίσουν από κοντά τους υγρότοπους με τη χλωρίδα και την πανίδα τους (oρνιθoπανiδα,ιχθυoπανίδα)


Μεθοδολογία

- Μαθητοκεντρική - Ομαδοσυνεργατική
- Διαθεματική - Διεπιστημονική


Διδακτικές Ενέργειες

- Ενημέρωση των μαθητών για το θέμα του προγράμματος
- Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και ανάθεση εργασιών που έχουν σχέση με το θέμα
- Άντληση πληροφοριών από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπo
- Συλλογή υλικού από το πεδίο του θέματός μας και δημιουργία Φυτολογίου
- Δημιουργία φωτογραφικού άλμπουμ από το υλικό του θέματός μας αλλά και από τις δραστηριότητες της ομάδας μας
- Eπιστολές με αποδέκτες διάφορους φορείς και συλλόγους με σκοπό την
ενημέρωση και συνεpyασiα.

Σύνθεση της Εργασίας

- Συγκέντρωση, αξιολόγηση και ταξινόμηση του υλικού που έχει σχέση με το αντικείμενό μας
- Σύνταξη εvτύπoυ, το περιεxόμενo του οποίου θα αvαφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες της ομάδας, στις εμπειρίες που αποκoμίσαμε από την εκπόνηση του προγράμματος καθώς και στο υλικό που συγκεντρώσαμε από το σχετικό πεδίο


Παρουσίαση της Εργασίας

- Μετά την ολοκλήρωση του πρoγράμματoς θα γίνει παρουσίασή του στο χώρο του σχoλείoυ μας καθώς και έκθεση του υλικού που θα έχουμε συγκεντρώσει.

Η Περιβαλλοντική ομάδα του 11ου Γυμνασίου
  
Σχολικό Έτος 2005-2006


Επιστροφή
Συμμετοχές 2005-06