11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης


Τίτλος Προγράμματος:
" Λίμνες - Οι Πολιτείες του Νερού "
Διάρκεια Προγράμματος: 2005 - 2006

Ολοκληρώνοντας τις δράσεις της η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου δημιούργησε ένα CDRom κι ένα έντυπο.

Περιεχόμενα του CDRom και του εντύπου:

1. Κριτήρια επιλογής
2. Γενικοί στόχοι
3. Ειδικοί στόχοι
4. Δραστηριότητες
5. Αξιολόγηση του προγράμματος από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς
6. Οι λίμνες της Ελλάδας και ιδιαίτερα οι λίμνες της Κρήτης
7. Πανίδα των λιμνών
- Πουλιά στις ελληνικές λίμνες
- Τα μικρά ζώα στη λίμνη
- Ψάρια των λιμνών
8. Η χλωρίδα των λιμνών
9. Δρακόλιμνες
10. Η σχέση των λιμνών με τον άνθρωπο

δραστηριότητες...
   
 
εκδηλώσεις...
 
   
επισκέψεις...

O- Ενημέρωση των μαθητών που απαρτίζουν την ομάδα για το θέμα και τους στόχους του προγράμματος.
O- Σύνταξη και αποστολή επιστολών με αποδέκτες διάφορους φορείς και συλλόγους με σκοπό την ενημέρωση και συνεργασία.
O - Χωρισμός των μαθητών σε πέντε υποομάδες και ανάθεση σ'αυτές εργασιών από τους υπεύθυνους καθηγητές του προγράμματος, με στόχο την αναζήτηση και συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού για την ολοκλήρωση κάθε εργασίας.
Αναλυτικότερα οι μαθητές εκπόνησαν τα παρακάτω θέματα:
l- Έρευνα για τον τρόπο δημιουργίας των λιμνών
l- Η πανίδα των λιμνών
l - Η χλωρίδα των λιμνών
l- Λίμνες της Ελλάδας(φυσικές, τεχνητές) και ιδιαίτερα λίμνες της Κρήτηlς
- Η σχέση των λιμνών με τον άνθρωπο (λιμναίες κατοικίες-δοξασίες-χρησιμότητα)
OΣτη συνέχεια κλήθηκαν να παρουσιάσουν σταδιακά τις εργασίες τους στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του προγράμματος.

O- Δημιουργία και διακίνηση ευχετήριων Χριστουγεννιάτικων καρτών με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του προγράμματος.
O- Αποστολή επίλεκτων ευχετήριων καρτών στους συνεργαζόμενους φορείς.
O- Διακίνηση φωτογραφιών με εικόνες από τη ζωή στις Λίμνες, που είχε την ευγενή καλοσύνη να μας παραχωρήσει ο κ. Άγγελος Παπαδάκης, τον οποίον ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά του.

O- Το σχολείο μας συμμετέχει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης « Λίμνες: Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε.» που συντονίζει το ΚΠΕ Καστοριάς.
O- Ενημέρωση των μαθητών της ομάδας για τις λίμνες της Ελλάδας και ειδικότερα της Κρήτης από την κ.Βορεάδου Αικατερίνη, βιολόγο, υπεύθυνη εργαστηρίων υδροβιολογίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.


O- Προετοιμασία και πραγματοποίηση εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Κ.Π.Ε. Καστοριάς.
O

- Η ομάδα μας σε συνεργασία με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Π.Κ. και ειδικότερα με τους κ. Βορεάδου Αικατερίνη, βιολόγο, κ. Δρεττάκη Μιχάλη, ορνιθολόγο και κ. Μπερδιάκη Όλγα, ειδική παιδαγωγό, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην τεχνητή λίμνη της Αγιάς Χανίων.
lΗ Ομάδα εντοπίζει και αναγνωρίζει τα είδη των πτηνών που κατοικούν στη λίμνη, διάφορα είδη των μικροοργανισμών του νερού της λίμνης, συλλέγει παρυδάτια φυτά για τη δημιουργία φυτολογίου.

l
l
l
O- Δημιουργία φυτολογίου. Δημιουργία φωτογραφικού άλμπουμ.
O
O
O
O- Δημιουργία CD με όλες τις δραστηριότητες της ομάδας.
O- Παρουσίαση του προγράμματος στο χώρο του σχολείου μας, στο θεατρικό Σταθμό στα πλαίσια παρουσίασης όλων των προγραμμάτων του νομού.
l
l


ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟ
ΡΕΙΣ
OΤο Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
O
OΟ Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές του σχολείου μας.
O
OΟ Σύλλογος διδασκόντων.
O
OΟ Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων.
O
OΤο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Πανεπιστημίου Κρήτης.
O
OΤο Κ.Π.Ε. Καστοριάς.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αξιολογώντας το πρόγραμμα με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς εκτιμούμε ότι οι στόχοι τους οποίους είχαμε θέσει κατά τη διάρκεια της εκπόνησής του επιτεύχθηκαν.
OΑξιοσημείωτο είναι ότι καλλιεργήθηκε κλίμα φιλίας συνεργασίας, ομαδικότητας και αλληλοεκτίμησης μεταξύ των μαθητών μας.
OΚατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά υδροβιότοπους με τη χλωρίδα και την πανίδα τους, να αποκτήσουν σχετική εμπειρία, να εμπλουτίσουν τη γνώση τους με την εξερεύνηση, μέτρηση, παρατήρηση, καταγραφή και κατανόηση της λειτουργίας των υγρότοπων.
OΠαίρνοντας μέρος οι μαθητές μας ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, πιστεύουμε ότι ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, έτσι ώστε να αναπτύξουν και στο μέλλον στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες θα συμβάλλουν στην προστασία της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και να συνειδητοποιήσουν ότι η ύπαρξη τους είναι αλληλένδετη με το οικοσύστημα.
OΌσον αφορά τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, προσπαθήσαμε καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που ήταν σε εξέλιξη, να κρατάμε ενήμερους για τις δραστηριότητές μας τη σχολική κοινότητα, τους ενδιαφερόμενους φορείς και την τοπική κοινωνία με συνεχείς ανακοινώσεις και φωτογραφικό υλικό που διοχετεύαμε σταδιακά στον τοπικό τύπο.
OΕυελπιστούμε ότι τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, θα τις χρησιμοποιήσουν εποικοδομητικά στο μέλλον για την προστασία του περιβάλλοντος.
   

Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα
                
Οι μαθητές: Αγριμάκη Π., Αθητάκη Μ., Βαμβακούσης Η., Γιαννοπούλου Μ., Γκάλου Β., Διαρμισάκη Ε., Δρακάκη Μ., Έισα Ι., Καλαϊτζάκης Ι., Καμπιτάκης Α., Καρτσώνη Μ., Κατσάκου Α., Κοσμίνα Α., Λεβαντάκη Π., Λυτίνας Μ., Μαγκαφουράκης Γ., Μανιάδη Ε., Μανιάδης Α., Μανουσάκη Β., Μουρτζάκη Μ., Μπάμπης Ε., Μπάμπης Κ., Μπολάκης Π., Νεραντζουλάκης Π., Παπανδρουλιδάκη Μ., Κουτελιδάκη Μ., Μετζογιαννάκης Γ., Νυκτάρη Σ.,
Παπαδοπούλου Σ., Μπουρμπάκη Χ., Πλεμένου Μ., Πρινιωτάκη Ε., Τόψης Γ., Φακουκάκης Ε., Φτυλάκη Δ., Χαλκιαδάκης Δ., Μαραθιάνου Χ., Κοκολάκη Μ.,
Μαρκοπούλου Γ., Μανιδάκη Σ., Ζαχαριουδάκη Σ., Κωνσταντινίδη Ε., Αλεξάκη Ν., Ανδρουλάκη Μ., Δασκαλάκη Δ.

Οι εκπαιδευτικοί: Κοκοτσάκη Α., Λαζαρίδου Α., Χρονάκη Φ.



Προηγούμενο

Επιστροφή
Συμμετοχές 2005 - 06