ΣΧΟΛΕΙΟ
6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΙΠΟΧΩΡΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α/ΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΛΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
23810 89511
ΦΑΞ
e-mail
mail@dim-lipoch.pel.sch.gr
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΛΙΠΟΧΩΡΙ
585 00
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.
21
ΤΑΞΗ
Γ' & Δ'
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
2004-05, 2005-06
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΖΩΩΝ: ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ - ΛΥΚΟΣ"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αικατερίνη Λαζάρου
Κωνσταντίνα Χουϊαρίδου
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Αγωγής αλλά και στη φιλοσοφία της έρευνας και αυτενέργειας των παιδιών στο σχολείο, οργανώθηκε το πρόγραμμα "Απειλούμενα Είδη Ζώων" σε συνεργασία των τάξεων Γ' και Δ'.

Το θέμα επιλέχθηκε από τα παιδιά την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και είναι μια ενότητα που αντιπροσωπεύει τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή από μικρή ηλικία με το περιβάλλον γύρω τους, φυσικό, ανθρώπινο, πολιτισμικό και κοινωνικό.

Με το συγκεκριμένο θέμα επιδιώκουμε μια στενότερη σύνδεση του παιδιού με το περιβάλλον και ειδικότερα με το ζωικό βασίλειο του δάσους.

Με τη μέθοδο του project έγιναν μια σειρά από δραστηριότητες όπως:
- επιλογή θέματος
- χωρισμός των μαθητών σε ομάδες
- οργανόγραμμα δραστηριοτήτων
- έρευνα και συλλογή στοιχείων
- βιωματικές δραστηριότητες
- αξιολόγηση και επεξεργασία
- επισκέψεις
- παρουσίαση και αλληλεπικάλυψη των διδακτικών αντικειμένων (ιστορία, μελέτη, μυθολογία, γλώσσα, μαθηματικά, αισθητική αγωγή)

Στη διεξαγωγή του προγράμματος θα βοηθήσουν οι ήδη υπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών, οι οποίες θ' αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο καθώς η εργασία απαιτεί συλλογή πληροφοριών - επεξεργασία και αξιολόγησή τους, ερευνητική διάθεση, συνεργασία, αισθητικό προβληματισμό και εν τέλει "στάση" απέναντι στα ζητούμενα.

Η αξιολόγηση του προγράμματος θα γίνει από τους ίδιους τους μαθητές που συμμετείχαν και η παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει στους μαθητές, τους γομείς και άλλους εκπροσώπους φορέων.

ΣΚΟΠΟΙ:

• Να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία του ζωικού βασιλείου, τη συμβολή του στη δημιουργία και την εξέλιξη της ζωής και να συνειδητοποήσουν ότι αποτελεί ένα σπουδαίο κρίκο στην τροφική αλυσίδα.
• Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της προφύλαξης τους για την αρμονική λειτουργία του οικοσυστήματος.
• Να ανιχνεύσουν τις τάσεις και συμπεριφορές των σημερινών ανθρώπων σε σχέση με τα ζώα αυτά.
• Να αναγνωρίσουν τους κινδύνους που τα απειλούν.
• Να αναπτύξουν αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

• Να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τον τρόπο ζωής των ζώων αυτών μέσα από έντυπο υλικό και το διαδίκτυο.
• Να έρθουν σε επαφή τα παιδιά με το φυσικό περιβάλλον και με συλλόγους για την προστασία τους.
• Παρακολούθηση επιμορφωτικών ντοκυμαντέρ και ταινιών για τη ζωή των αρκούδων και των λύκων.
• Να προταθούν και να καταγραφούν τρόποι προστασίας των ζώων.
• Δημιουργία παραμυθιών, ποιήματος, φανταστικών ιστοριών.
• Να εκφραστούν μέσω της αισθητικής αγωγής με κατασκευή χειροτεχνιών, ζωγραφιών, κολλάζ.
• Δραματοποίηση

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:

Την παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων κάναμε μια συζήτηση με τα παιδιά για τα ζώα. Η συζήτηση κατέληξε στα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για την αρκούδα γιατί τη συμπαθούν περισσότερο και ζει σε περιοχές κοντινές στην περιοχή μας κι έτσι αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα γι' αυτήν.

• Ονοματεπώνυμα μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

1. Μαργαρίτα Αλμάλη
2. Αλεξάνδρα Δεληκώστα
3. Μαρία Θεοδώρου
4. Αλέξανδρος Καλλιάσης
5. Αικατερίνη Καρακεχαγιόγλου
6. Αλέξανδρος Πισιρίδης
7. Σταυρούλα Πολυχρονίδου
8. Βασιλική Σαλαμπάση
9. Μαρίνα Τσακαλίδου
10. Αβραάμ Τσατσανίδης
11. Σωτήρα Χατζηεμμανουήλ
12. Γιάννης-Στέλιος Βουλγαράκης
13. Νικόλαος Γιαννάκης
14. Σπυρίδων Γουδέλης
15. Μαρία Κουρουντάη
16. Σοφία Κροπάλη
17. Παρθένα Μαυρίδου
18. Ανθή Μαυρίδου
19. Ναυσικά Μαυρίδου
20. Δημήτριος Νικολάου
21. Άννα Χουτουρίδου


σχολική χρονιά 2005-2006